تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵
جالب است ۰
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۴۳ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در حالی که آزادسازی بنزین و گازوئیل از محل ذخایر استراتژیک چین نگرانی ها از محدودیت عرضه جهانی نفت را کاهش داده است قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود. در عین حال سرمایه گذاران منتظر نشست گروه اوپک پلاس در روز 4 نوامبر در مورد چشم انداز تولید نفت هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 29 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 83 دلار و 43 سنت رسید. روز جمعه نفت برنت شاهد رشد 6 سنتی بود.
قیمت نفت خام آمریکا هم که روز جمعه 76 سنت افزایش یافته بود، امروز با 40 سنت معادل نیم درصد کاهش به 83 دلار و 17 سنت رسید.
این کاهش قیمت پس از آن رخ داد که دولت چین در اقدامی کم سابقه اعلام کرد به منظور حمایت از ثبات قیمت مقداری بنزین و گازوئیل از ذخایر استراتژیک خود به بازار تزریق کرده است.
چیوکی چن تحلیلگر ارشد موسسه سانوارد تریدینگ گفت: «دلیل اقدام چین را می توان تمایل این کشور به برقراری ثبات در قیمت نفت همچون قیمت زغال سنگ دانست.»
وی افزود: «همچنین عامل دیگر کاهش نفت برداشت سود سرمایه گذاران در آستانه نشست گروه اوپک پلاس بوده است.»
تمام نگاه ها به نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در روز 4 نوامبر دوخته شده که تحلیلگران انتظار دارند طی آن اعضا توافق قبلی خود مبنی بر افزایش روزانه 400 هزار بشکه ای نفت را در ماه دسامبر نیز ادامه دهند.
هفته گذشته و به دلیل تصمیم گروه اوپک پلاس مبنی بر حفظ برنامه افزایش تولید قبلی به جای رشد بیشتر تولید، قیمت نفت به بالاترین رقم های چند سال گذشته رسید.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه از تولید کنندگان نفت عضو گروه 20 خواست تا به منظور حمایت از ترمیم اقتصاد جهانی تولید نفت خود را بالا ببرند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfjydc.w6dtcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما