تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۹
جالب است ۰
رئیس مرکز ملی فرش ایران:

صادرات فرش ۱۴ درصد افزایش یافت

رئیس مرکز ملی فرش ایران از افزایش ۱۴ درصدی صادرات فرش با وجود تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و شیوع ویروس کرونا در کشور طی سال‌جاری خبر داد.
صادرات فرش ۱۴ درصد افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،فرحناز رافع روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند کارگاه تولید فرش در اردبیل گفت: فرش دومین محصولی بود که مورد تحریم آمریکا و کشورهای اروپایی قرار گرفت اما با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، صادرات فرش دستباف در کشور وضعیت مناسبی دارد.

وی با اشاره به اینکه فرش به عنوان محصول نهایی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد، افزود: تولید 100 درصد این محصول درون‌گرا و برون‌زا و صادرات آن ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشور می‌کند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه تولید این محصول در سال‌جاری جهشی 114 درصدی داشته است، اظهار کرد: فرش دستباف در همه استان‌ها از جمله اردبیل از جایگاه ویژه‌ای بین مردم برخوردار است و به طور قطع زنجیره تولید و عرضه آن می‌تواند بهتر از این انجام شود.

وی ضرورت تامین مواد اولیه مورد نیاز با کیفیت و مطلوبیت برای فعالان عرصه فرش را یادآور شد و اضافه کرد: بیشتر مواد اولیه فرش در داخل کشور تهیه می‌شود که این جای خوشحالی است با ارزش‌ترین هنر- صنعت کشور به دست توانمند فرزندان این مرز و بوم تامین می‌شود تا محصولی با کیفیت را در نهایت راهی بازار داخل و خارج کنیم.

رافع با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای قالیبافان و بافندگان فرش در اولویت قرار دارد، بیان کرد: نرخ سود پرداختی این تسهیلات برای بافندگان 12 درصد است که البته با هماهنگی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، برای پوشش بیمه درمان تکمیلی قالی‌بافان 250 تا 300 میلیون ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد در اختیار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 261 هزار بافنده فرش در کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، ادامه داد: برای نخستین بار در کشور خدمات رفاهی ارزشمندی برای فعالان این حوزه در نظر گرفته شده است که به صورت آزمایشی از استان اردبیل آغاز می‌شود و به تدریج در سایر نقاط کشور نیز شاهد ارائه این خدمات خواهیم بود و در قالب آن 106 هزار نفر در کشور با معرفی به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر زیر پوشش قرار می‌گیرند.

بازدید از چند واحد تولیدی و کارگاهی، افتتاح یک شرکت تعاونی فرش دستباف و شرکت در نشست بررسی مشکلات فعالان بافندگان فرش از برنامه‌های سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران به استان اردبیل است.

بیش از 50 هزار بافنده فرش دستباف تا کنون در استان اردبیل شناسایی شده‌اند که از این تعداد 33 هزار نفر دارای شناسنامه فعالیت در صنعت تولید فرش هستند و میزان تولید بافندگان فرش این استان به 90 هزار متر مربع در سال می‌رسد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdjf05.yt05f6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما