تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲
جالب است ۰
وزیر صمت گفت: بعنوان وزارتخانه‌ای که بخش بزرگی از اقتصاد کشور را پوشش می‌دهد موافق ارز چند نرخی نیستیم، اما به هرحال تابع نظر مجلس و دولت در این باره هستیم.
موافق ارز چند نرخی نیستیم
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،لیرضا رزم حسینی در حاشیه نشست با معاون و مدیران سیاسی صدا و سیما در جمع خبرنگاران افزود: در چند نرخی بودن ارز هم تولید کننده زیان می‌بیند و هم مردم، ضمن اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری نیز از دست می‌رود، زیرا سرمایه گذار نمی‌داند با چه نرخی سرمایه گذاری و کالا را تولید کند و با چه نرخی آن را بفروشد.

وی اضافه کرد: بعنوان وزارت صنعت به همراه وزارت جهاد کشاورزی که بخش بزرگی از اقتصاد و رشد اقتصادی را به خود اختصاص دادیم، افزایش صادرات اخیر را با بسته جدید دولت محقق کردیم و صادر کنندگانی را که پرونده شان در دستگاه قضایی در حال رسیدگی بود به بخش اقتصاد وارد کردیم که آن‌ها هم تعهد ارزی خود را از طریق تامین کالا‌های اساسی و ضروری مردم و کارخانجات انجام دادند.

رزم حسینی گفت: بودجه کلی دولت به مجلس ارائه شده و مجلس طبق قانون می‌تواند هر گونه اصلاحات را در آن انجام دهد ضمن اینکه مذاکراتی هم صورت گرفته و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز مرتب در نشست‌ها با مجلس حضور دارد.

وزیر صمت افزود: با وزارت جهاد و بانک مرکزی درباره تامین کالا‌ها به ویژه کالا‌های اساسی هماهنگ هستیم و با این هماهنگی‌ها تولید کنندگان و کارآفرینان موفق شدند هم تحریم‌ها را دور بزنند و هم به فراوانی کالا و افزایش تولید بپردازند.

رزم حسینی ادامه داد: بعنوان تامین کننده کالا‌های اساسی باید بگویم که هم ذخایر خوبی داریم هم کالا‌ها به اندازه کافی در انبار‌ها وجود دارد و هم عرضه‌های خوبی صورت می‌گیرد.

وی همچنین گفت: به دلیل دو نرخی بودن ارز، برخی چالش‌ها در بازار بوجود آمده که اگر مجلس به تصمیم جدی در این باره برسد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce7w8f.jh8nzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما