تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۹
جالب است ۰
روسیه ۵۴ درصد صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.
روسیه ۵۴ درصد صادرات ایران را به خود اختصاص داده است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،آندره گئور گیوویچ وادوف  در همایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای در بندر انزلی با بیان اینکه  دو کشور ایران و روسیه دارای روابط دیرینه و حسن همجواری هستند، افزود:  دو کشور روسیه و ایران درحال حاضر در حال اجرای  طرح های انتقال برق، گاز، زیر سازی راه، نیروگاههای حرارتی پروژه های نفت و گاز و برقراری خطوط راه آهن می باشند.

وی اضافه کرد: غلات، چوب،   ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات معدنی از روسیه به ایران وارد می شود و با وجود تحریم های آمریکا با عزم تجارت دو کشور  در سال 2019 نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

وی  با بیان اینکه  همکاری تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه همکاری اقتصادی اوراسیا به طور موفقیت آمیزی گسترش یافته است، اظهار کرد:  طی اعلام مقامامات گمرک ایران؛   طی 12 ماه گذشته از زمان اجرای موافقت نامه بین ایران و کشورهای اتحادیه اوراسیا حجم تجارت بین ایران و اوراسیا به میزان 9 درصد رشد داشته است.

گئور گیوویچ وادوف اظهار داشت: از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در اوایل فصل بهار بسیاری از کشورها مرزهای خود را بستند اما روسیه با حفظ جریان ارتباط تجاری به جابه جایی و مبادلات کالا ادامه داد؛ از این رو، شاهد افزایش مبادلات از طریق گمرکات زمینی روسیه از مرز آذربایجان بودیم و  شرکت های حمل و نقل ایرانی کالاها را از  این طریق به  اتحادیه اروپا ارسال  می کردند

وی اظهار کرد: در زمان  رئیس جمهوری روسیه ولادیمیر پوتین امکانی بوجود آمد که نتایج مثبتی حاصل شود  و با فرمان نخست وزیر روسیه  منطقه ویژه اقتصادی در منطقه  آستارا خان را صادر کرد.

گئور گیوویچ وادوف پیشنهاد کرد که در جهت توسعه همکاری های ثمر بخش و راهبرد دانشگاهی، گردشگری، فرهنگی برنامه ریزی شود ؛ ضمن آنکه شرکت های ایرانی برای اجرای معافیت مستقیم برای جابه جایی کالا از مسیر دریایی کاسپین و همچنین استفاده از ظرفیت های اقتصادی می توانند از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای روز 27 آبان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و نیز اتحادیه اوراسیا در انزلی آغاز به کار کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcepv8f.jh8e7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما