تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱
جالب است ۰
رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی:

کاهش قیمت دلار کوتاه‌مدت خواهد بود

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی گفت: پس از انتخابات آمریکا قطعا شاهد نوساناتی در بازارهای مختلف خواهیم بود و ممکن است برابری ریال و دلار برهم ریزد و قیمت دلار در برابر ریال کاهش یابد اما این اتفاق به ‌صورت کوتاه‌مدت رخ خواهد داد و این موضوع بیش‌تر بار روانی خواهد داشت.
کاهش قیمت دلار کوتاه‌مدت خواهد بود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از ایسنا

 شهرام مرصعی در خصوص تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد جهان، اظهار کرد: قطعا انتخابات آمریکا، به ویژه انتخابات حال حاضر که حساسیت‌هایی چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی و اجتماعی برانگیخته، بر اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل به عنوان یک کشور قدرتمند تاثیرگذار بوده و این انتخابات را از سایر انتخابات پیشین آمریکا متمایز کرده ‌است.

وی افزود: اگرچه در گذشته انتخابات آمریکا مهم‌ بود، اما افراد چه در ایران و چه در خارج از ایران، این ‌چنین خود را درگیر اخبار انتخاباتی نمی‌کردند و دلیلی نیز برای این کار وجود نداشت. علت استثنائی ‌بودن انتخابات فعلی آمریکا، تاثیر فعالیت‌های چهارساله‌ای است که ترامپ و دستگاه سیاست‌گذاری او در سطح داخلی، بین‌المللی، خاورمیانه و به ویژه ایران داشته‌اند و به‌ نوعی ما را بر این موضوعات حساس کرده‌ است.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آمریکا بر اقتصاد ایران تاثیرگذار خواهد بود اما اینکه این تاثیر تا چه مدت طول خواهد کشید و این تاثیرات بلندمدت یا کوتاه‌مدت خواهد بود، به مسائل داخلی کشور ما بستگی دارد.

مرصعی در خصوص تاثیرکوتاه‌مدت انتخابات آمریکا بر اقتصاد و بازار ایران عنوان کرد: به ‌نظر می‌رسد انتخابات آمریکا تاثیر بلندمدتی نخواهد داشت و تاثیر این رویداد صرفا روانی خواهد بود. قطعا سیاست‌های آمریکا با تغییر رئیس‌جمهور آن، تغییر 180 درجه‌ای در سیاست خارجه و موضع این کشور نسبت به منطقه خاورمیانه پیدا نخواهد کرد، زیرا آمریکا کشوری توسعه‌یافته است و این تغییرات تنها با تغییر کابینه ریاست‌جمهوری و اشخاص در کشورهای در حال توسعه و یا کشورهایی که گام‌های نخست توسعه را سپری می‌کنند، وجود دارد.

وی ادامه داد: ما قطعا شاهد نوساناتی در بازارهای مختلف خواهیم بود و ممکن است برابری ریال و دلار برهم ریزد و قیمت دلار در برابر ریال کاهش یابد اما واقعیت این است که این اتفاق به ‌صورت کوتاه‌مدت رخ خواهد داد و این موضوع بیش‌تر بار روانی خواهد داشت.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی با اشاره به پیش‌بینی روند بازار پس از اتمام انتخابات تصریح ‌کرد: این احتمال وجود دارد که با پایین‌ آمدن بخشی از قیمت دلار، مجددا شاهد تشدید فعالیت و سرمایه‌گذاری در بازار بورس باشیم و شاخص بورس در اثر این اتفاق بالا برود اما هیچ ‌یک از موضوعات پایدار و بادوام نیست و آن‌ چیزی که استوار و پایدار بوده، وضع اقتصادی، سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و اجتماعی و روابط بین‌الملل و سیاسی کشور ما است و این موضوعات هستند که تاثیر عمیقی بر ثبات و یا هیجان قیمت‌ها خواهند گذاشت.

مرصعی در خصوص لزوم به ‌کارگیری نیروهای توانمند و مرتبط با فعالیت‌ها بیان ‌کرد: متاسفانه در حال حاضر ملاحظه می‌شود که از بخشی از نیروهای غیر مرتبط در داخل کشور جهت انجام فعالیت‌هایی برای جلوگیری از گرانی و یا احتکار و عرضه قطره‌چکانی در بازار استفاده می‌شود. همه ما می‌دانیم که مشکل از بخش خدمات نیست و این حضور افراد غیر متخصص و غیر مرتبط با موضوعات و بازار نه تنها باعث رفع پیچیدگی و حل مشکلات نمی‌شود بلکه به پیچیدگی موضوع اضافه خواهد کرد. عکس‌العمل‌های ما، عکس‌العمل‌های علمی اقتصادی نیست، بنابراین نمی‌توانیم شاهد ثبات قیمت در بازار باشیم.

وی اضافه ‌کرد: پس از انتخابات آمریکا بازارهای ما اعم از بازار ارز، طلا و... دچار نوساناتی خواهد شد و پس از آن به روال اصلی خود که روالی با عدم ثبات است، باز خواهد گشت.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی در خصوص ارائه راهکار برای تغییر وضعیت اقتصاد و بازار در کشور گفت: اگر ما در افکار و دیدگاه‌های خود اصلاحات لازم را اجرا کنیم، آن‌گاه می‌توانیم به ثباتی در اقتصاد برسیم و اگر این تغییر صورت نگیرد، این هیجانات قیمتی غالبا موقت خواهند بود. در این حالت روند صعودی قیمت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و عدم اطمینان در حوزه سرمایه‌گذاری همچنان وجود خواهد داشت که این عدم اطمینان، مشکلاتی در تولید، صادرات و... ایجاد می‌کند و یا زمانی که صادراتی انجام می‌شود، نمی‌توان پول آن را گرفت، در نتیجه به جای پول این کالا، کالای غیر ضروری وارد کشور می‌شود.

مرصعی در واکنش به ممنوعیت معاملات کاغذی و فردایی طلا عنوان کرد: زمانی که نوسانات قیمتی هیجانی با حدس‌ و گمان‌هایی با نوسان بالا همراه می‌شود، قطعا چنین خرید و فروش‌هایی اتفاق می‌افتد. این موضوع بارها در بحث طلا تجربه شده که هر بار تعداد قابل توجهی از فعالان حوزه طلا با ورود در چنین اقداماتی اموال خود را از دست می‌دهند، با ضرر و زیان‌های هنگفتی مواجه می‌شوند و دیگران را نیز درگیر می‌کنند. وضعیت فعلی بازار این هشدار را به ما می‌دهد که وقوع چنین جریاناتی دور از ذهن نخواهد بود و اطلاعیه اتحادیه طلا و جواهر نیز به دلیل همین موضوع است.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgxn9u.ak9ty4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین