تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۲
جالب است ۰
داده‌های ناظر بانک‌داری آمریکا نشان داد که پاندمی ویروس کرونا تاثیر اقتصادی شدیدی بر بانک‌ها داشته است و سود این بخش ۶۹.۶ درصد نسبت به سال گذشته سقوط کرده است.
سقوط آزاد سود بانکی در آمریکا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، به نقل از رویترز، داده های ناظر بانکداری آمریکا نشان داد که پاندمی ویروس کرونا تأثیر اقتصادی شدیدی بر بانکها داشته است و سود این بخش ۶۹.۶ درصد نسبت به سال گذشته سقوط کرده و به ۱۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.

 افدیآی، ناظر بانکداری آمریکا، اعلام کرد که افول فعالیتهای اقتصادی تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بانکها وامهای معوق افراد را بخشیده و میلیاردها دلار را برای مقابله با ضررهای آینده خود کنار بگذارند.
 بیش از نیمی از بانکهای آمریکا گزارش دادند که سود آنها کاهش یافته است و ۷.۳ درصد گزارش دادند که سودآور نبودهاند.
 تحقیقات ناظر بانکداری آمریکا که اولین بررسی دولتی این بخش، پس از تعطیلی بخشهای مهمی از اقتصاد آمریکا تحت تأثیر پاندمی، میباشد، نشان داد که بانکها ۳۸.۸ میلیارد دلار را برای پوشش ضررهای آینده خود از پرداخت نشدن اقساط وامها کنار گذاشتهاند، که این ۲۸۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
 میزان وامهای معوق بانکها که بدون توانایی بازپرداخت شناخته شدند هم به ۱۵ درصد افزایش یافت.
 میزان وامهای غیر در جریان (وامهای بلندمدتی که تأثیر آنها در یک سال محاسبه نمیشود) ۷.۳ درصد نسبت به سال قبل جهش کرد که این بیشترین افزایش از ۲۰۱۰ تا کنون است.
 با بحران کرونا سرمایهگذاران بسیاری پول خود را از بازارهای سهام بیرون کشیدند و به همین علت بانکها شاهد افزایش ۱.۲ تریلیون دلاری یا ۸.۵ درصدی سپردهگذاری بودند. در حالی که شرکتهای بسیاری رو به اخذ وام از بانکها آوردهاند تراز وام بانکها ۱۵.۴ درصد جهش کرد.  
https://sarmayegozarionline.ir/vdcjahem.uqehhzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین