تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶
جالب است ۰
در پی فروپاشی توافق اوپک پلاس روی داد

کاهش وحشتناک پیش‌بینی قیمت نفت بانکهای بزرگ

بانکهای بزرگ با اشاره به سیل عرضه نفت به بازار در پی شکست توافق اوپک پلاس، قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت در سال میلادی جاری را به شدت کاهش دادند.
کاهش وحشتناک پیش‌بینی قیمت نفت بانکهای بزرگ
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بانک استاندارد چارترد با اعلام این که جنگ قیمت درگرفته میان اعضای گروه اوپک پلاس احتمالا جدی و طولانی خواهد بود، قیمت مورد پیش بینی برای نفت در سالهای 2020 و 2021 را کاهش داد. این بانک قیمت مورد پیش بینی برای نفت برنت در سال 2020 را از 64 به 35 دلار و در سال 2021 را از 67 به 44 دلار در هر بشکه کاهش داد.

همچنین قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سال 2020 را از 59 به 32 دلار و قیمت سال 2021 را از 63 به 41 دلار کاهش داد.

استاندارد چارترد اعلام کرد با شکست مذاکرات اوپک و روسیه، انتظار می رود میزان عرضه افزایش پیدا کند و بازار در صورت ادامه جنگ قیمت، تا اواسط سال 2021 متوازن نخواهد شد. همزمانی افزایش عرضه با شوک ویروس کرونا بر تقاضا باعث شده است که سقف قیمت کوتاه مدت نفت فوق العاده ضعیف شود.

تحلیلگران استاندارد چارترد پیش بینی کردند عربستان سعودی تولید نفت خود را در آوریل به 11 میلیون بشکه در روز افزایش دهد و سپس تا پایان سه ماهه دوم امسال 11.8 میلیون بشکه در روز نفت تولید خواهد کرد.

بانک گلدمن ساکس هم با اشاره به جنگ قدرت تولیدکنندگان بزرگ و شیوع ویروس کرونا، قیمت مورد پیش بینی برای نفت برنت در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم امسال را به 30 دلار در هر بشکه کاهش داد.

تحلیلگران گلدمن ساکس اعلام کردند بازار نفت اکنون که عربستان سعودی و روسیه وارد جنگ قیمت شده اند، وارد دوران جدیدی می شود و احتمال به واقعیت پیوستن نفت برنت 20 دلاری وجود دارد.

مورگان استنلی هم پیش بینی خود از رشد تقاضا را کمتر کرد.

بانک بارکلیز با اشاره به شکست اوپک در متقاعد کردن متحدانش برای کاهش بیشتر تولید و تصمیم عربستان سعودی برای افزایش تولید از آوریل با وجود افت تقاضا، قیمت مورد پیش بینی برای نفت در سال 2020 را کاهش داد. طبق پیش بینی این بانک، قیمت نفت برنت امسال به 43 دلار و وست تگزاس اینترمدیت به 40 دلار در هر بشکه می رسد که به ترتیب کمتر از پیش بینی قبلی 59 دلار و 54 دلار در اواخر فوریه است.

تحلیلگران این بانک در یادداشتی نوشتند: بازارهای نفت با لحظه واقعیت روبرو شده اند زیرا اختلاف میان اعضای اوپک پلاس به معنای سیل عرضه است که توازن بازار را در کوتاه مدت از بین خواهد برد به خصوص که به دلیل تدابیر مقابله با شیوع ویروس کرونا، تقاضا به شدت ضعیف شده است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمتهای نفت روز دوشنبه در واکنش به اقدام عربستان سعودی در تخفیف کم سابقه برای فروش نفت به بازارهای بزرگ خود و اعلام افزایش تولید از ماه آینده که به معنای آغاز جنگ قیمت تولیدکنندگان بزرگ است، در اوایل معاملات 30 درصد ریزش کردند و سپس ضرر خود را به 23 درصد رساندند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaoeni.49nma15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین