تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۹
جالب است ۰
بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی امروز سعی در افزایش نسبی شاخص ها داشت در حالی که کاهش اورژانسی نرخ بهره در آمریکا ، مانع رشد شارپی آنها شد.
کاهش نرخ بهره بازار را تکان داد/اجرای بسته محرک مالی در کره جنوبی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،ترس از سرایت کرونا ویروس به وال استریت در حالی رو به ازدیاد است که تعدا افراد درگیر این ویروس در ایالات متحده رو به افزایش بوده و نگرانی ها میان مردم این کشور موج می زند.

بر اساس این گزارش، کاهش دور از انتظار نرخ بهره در آمریکا نیز یکی دیگر از دلایل افت شاخص ها در این بازار بود.

به این ترتیب، در این بازارها، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با افزایش ۰.۲ درصدی همراه شد و عمده دلیل رشد آن نیز تمهیدات کره جنوبی برای اجرای بسته محرک مالی در این کشور قلمداد شد.

بر این اساس، فدرال رزرو آمریکا در یک اجلاس اضطراری از پیش تعیین نشده در شب گذشته نرخ بهره را از ۱.۷۵ درصد به ۱.۲۵ درصد کاهش داد. در بیانیه فدرال رزرو آمده است که این سازمان از هر اقدامی برای حمایت از اقتصاد آمریکا دریغ نخواهد کرد.

به این ترتیب شاخص آتی فوتسی لندن با افزایش ۰.۳ درصدی همراه شد .

پس از اینکه در معاملات نیمه شب شاخص های وال استریت با روند منفی رو به رو شدند شاخص اس اند پی توانست در پی روی کار آمدن جو بایدن، به عنوان رقیب انتخاباتی ترامپ در عرصه رقابت با رشد ۱.۴ درصدی معاملات صبحگاهی را سپری کند.

به این ترتیب شاخص نیکی ژاپن بدون تغییر به معاملات ادامه داد در حالی که شاخص اس اند پی استرالیا ۱.۷ درصد افت کرد و شاخص بورس هنگ کنگ و چین نیز با تغییرات بسیار اندکی همراه شدند .

در بازار کره جنوبی شاخص اصلی این کشور در پی تمهیدات این کشور برای اجرای بسته محرک مالی با رشد ۲درصدی رو به رو شد در حالی که کره جنوبی اعلام کرد از بسته حمایتی ۹.۸ میلیارد دلاری در اواخر این هفته رونمایی می شود .

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd9x09.yt0kk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین