تاریخ انتشار :شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۶
جالب است ۰
در مجمع فوق العاده هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ، با رای سهامدارن ، سرمایه شرکت با ۵۲۰ میلیارد تومان افزایش ، از ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به ۱۴ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت .
سرمایه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ۵۷ درصد افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مجمع هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس  با حضور 94 درصد سهامداران تشکیل و با اکثریت سهامداران ، سرمایه خود را از۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به 14 هزار و 350 میلیارد تومان افزایش یافت .

بر اساس این گزارش قرار بود سرمایه شرکت با افزایش 5850 میلیارد تومان به 15 هزار میلیارد تومان افزایش یابد اما سازمان بورس با افزایش به مبلغ 5200 میلیارد تومان موافقت کرد .

 از این مبلغ ، ۲۲۶۰ میلیارد تومان برای  جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر ، ۲۱۱۷ میلیارد تومان برای جبران مخارج بابت سرمایه گذاریهای صورت گرفته و ۸۲۲ میلیارد تومان برای جبران بخشی از مخارج صورت گرفته بابت بازپرداخت بدهیها مورد استفاده قرار گرفته است .

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در مورد آخرین پیشرفت پروژه ها افزود : پروژه های پتروشیمی نسبت به سال قبل از پیشرفت خوبی برخوردار بود به طوریکه پتروشیمی هنگام از 31 درصد به 75 درصد ، آپادانا از 26 به 41 درصد و لردگان از 75 به 97 درصد و ایلام از 87 به 96 درصد نسبت به سال قبل پیشرفت فیزیکی داشتند.

بر اساس این گزارش مهمترین پروژه های شرکت که قرار است به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد کود شیمیایی اوره لردگان ، پتروشیمی ایلام ، پالایش گاز بیدبلند و فاز اول طرح بهسازی و احداث تاسیسات جمع آوری گازهای مشعل مناطق نفت خیز جنوب تا بهار سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار می گیرند  که سبب افزایش تولید ۵.۹۲ میلیون تن محصول بدون احتساب گازهای جمع آوری محصول خواهد شد .  

 

پیشرفت فیزیکی پالایشگاه گاز بیدبلند از ۵۷ درصد به ۹۷ درصد رسیده است و تا پایان سال تزریق گاز آن انجام خواهد شد ولی افتتاح رسمی ان به مقامات بلند پایه بستگی دارد. تاسیسات این پروژه به طور کامل بهره برداری می شود اما به دلیل تدریجی بودن جمع آوری خوراک فلر و تامین خوراک پالایشگاه ، ظرفیت پالایشگاه در ۴ مرحله افزایش می یابد به طوریکه در سال ۹۹ در دو فاز ظرفیت ۲۰ درصد و ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و در سال ۱۴۰۰ به ۸۰ درصد و در ۱۴۰۱ به ۱۰۰ درصد ظرفیت افزایش خواهد یافت .

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdjn09.yt0o56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین