تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۴
جالب است ۰
در حالی که حدود دو ماه از امضای توافقنامه اوراسیا می‌گذرد...
 سهم دو درصدی تجارت با اوراسیا از صادرات غیرنفتی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، سید روح الله لطیفی توضیح داد: میزان صادرات کشور طی 9 ماهه سال جاری به پنج کشور ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان و روسیه در مجموع دو میلیون و 519 هزار تن و به ارزش 783 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال 97 افزایش 116 درصدی در وزن و 72 درصدی در ارزش را نشان می‌دهد.

سخنگوی گمرک ادامه داد: همچنین میزان واردات ایران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در 9 ماهه سال جاری حدود دو میلیون و 274 هزار تن با ارزش 991 میلیون دلار بوده است که این میزان نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، 47 درصد افزایش در وزن و حدود هفت درصد کاهش در ارزش داشته است.

لطیفی درباره سهم کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در تجارت با ایران اظهار داشت: صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، طی 9 ماهه سالجاری حدود دو درصد از وزن و دو درصد از ارزش کل صادرات غیر نفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، واردات ایران از کشورهای فوق سهمی در حدود 9 درصد از وزن و 3 درصد از ارزش کل واردات کشور را به خود اختصاص می‌دهد؛ همچنین متوسط ارزش کالاهای وارداتی از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا طی نه ماهه سالجاری به 436 دلار در هرتن رسیده است.

سخنگوی گمرک با اشاره به میزان کلی تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا گفت: بیشترین حجم تجارت خارجی کشور با مجموعه کشورهای اوراسیا با فدراسیون روسیه بوده است، مجموع صادرات ایران به روسیه 277 میلیون دلار و میزان واردات از این کشور 864  میلیون دلار است که ارزش صادرات  41درصد افزایش را نشان می دهد. این در حالی است که ارزش واردات از روسیه طی 9 ماهه سال 98، هفت درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین حجم افزایش تجارت خارجی در بین کشورهای اوراسیا در سال 98، با کشور ارمنستان بوده که میزان واردات کشور از ارمنستان حدود 49 درصد افزایش و به 31 میلیون دلار رسیده است. از سوی دیگر نیز صادرات ایران به ارمنستان نیز با رشد 169درصدی به 343 میلیون دلار رسیده که به نسبت این مدت زمانی رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccmiqe.2bqsm8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین