تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۶
جالب است ۰
بازار های جدید به روی صادرات محصولات شیلاتی ایران اتحادیه اروسیا گشوده شده است.
 بازارهای صادراتی کره، چین و اتحادیه اوراسیا به روی محصولات شیلاتی ایران باز شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،نبی‌الله‌ خون‌میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در حاشیه مراسم معرفی نمونه های بخش شیلات در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها بر صادرات محصولات شیلاتی ایران تاثیری داشته اظهار کرد:  بر اساس گزاش های مرکز آمار ایران در 6 ماهه ابتدایی سال حاکی از رشد حدود 6 درصدی بخش کشاورزی دارد که امیدواریم تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 527 میلیون دلار صادرات محصولات شیلاتی داشتیم وجود داشت و تراز تجاری بیش از 475 میلیون دلار مثبت است و امسال نیز  میزان صادرات  رو به افزایش خواهد بود.

وی با اشاره به بازار های جدیدی که پیش روی محصولات شیلاتی ایران گشوده شده است اظهار کرد: بر اساس رایزنی و تفاهم نامه های که میان ایران و چین در سال گذشته توسط وزیر کشاورزی وقت صورت گرفت بازار آبزیان چین به روی محصولات شیلاتی ایران باز شده است که علاوه بر این بازار اتحادیه اروسیا  و کره نیز نیز از بازار های پیش روی ما خواهد بود که ظرفیت های مناسبی برای صادرات دارند.

وی یاد آور شد که در سال گذشته بیش از 500 میلیون دلار صادرات محصولات شیلاتی وجود داشت.

خسارت سیل به آبزی پروری

این مقام مسئول در ارتباط با خسارات سیل جدید کشور به بخش شیلاتگفت:  این رویداد خسارتی به بخش آبزی پروری وارد کرده است که در حال برآورد خسارت هستیم.

وی افزود: سیل و آسیب‌ها  هنوز تمام نشده است و بعد از پایان سیل و فروکش کردن آن خسارت ها  قابل ارزیابی است.

ماهی مورد نیاز شب عید تامین شد

وی در ارتباط با وضعیت تامین ماهی مورد نیاز برای شب عید اظهار کرد: براساس برآورد صورت گرفته امسال نسبت به سال گذشته در وضعیت  تولیدات شیلاتی بهتر است.

این مقام مسئول اظهار کرد: برای بازار شب عید سالبرای تنظیم بازار مقدار جزیی ماهی تیلاپیا وارد کردیم، ولی امسال نگرانی در این زمینه وجود ندارد زیرا میزان عرضه ماهی در بازار زیاد است و نیازی به واردات نداریم.

به گفته وی، سال گذشته تولید آبزی‌پروری یعنی ماهیان گرم آبی، سردآبی و ماهیان خاویاری  489 هزار تن بود که برای سال جاری نیز بر آورد تولید بیش از 500 هزار تن میشود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciyraq.t1azp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما