تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳
جالب است ۰
کاهش ذخایر ارزی ارمنستان؛

ایران پنجمین شریک تجاری ارمنستان

ذخایر ارزی ارمنستان در ماه نوامبر حدود ۹۳ میلیون دلار کاهش یافت.
ایران پنجمین شریک تجاری ارمنستان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،ذخایر ارزی این کشور تا پایان نوامبر به دو میلیارد و 367.71 میلیون دلار رسید که در مقایسه با ذخایر ثبت شده در ماه اکتبر تقریبا 93 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است. بین سال های 2003 تا 2019 متوسط ذخایر ارزی ارمنستان یک میلیارد و 494.51 میلیون دلار بوده است که بالاترین رقن ثبت شده مربوط به اکتبر 2019 با دو میلیارد و 460.19 میلیون دلار و کمترین رقم ثبت شده مربوط به مارس 2003 با 373.86 میلیون دلار بوده است.

بانک مرکزی ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که کاهش ذخایر ارزی این کشور مساله ای طبیعی و فصلی بوده است. از سوی دیگر با اتخاذ سیاست های مناسب برای افزایش میزان ذخایر ارزی از جمله افزایش خرید اوراق قرضه اروپایی و دریافت وام ارزی از روسیه، میزان ذخایر تقویت خواهد شد. بخش دیگری از کاهش ذخایر ارزی به خاطر پرداخت بخشی از بدهی های خارجی دولت بوده است.

ایران پنجمین شریک تجاری بزرگ ارمنستان

داده های منتشر شده توسط ارمن پرس نشان می‌دهد که در یازده ماه نخست امسال روسیه بزرگ ترین شریک تجاری ارمنستان بوده است و ایران پس از چین، سوئیس و آلمان، پنجمین شریک تجاری بزرگ این کشور محسوب می‌شود.

هم چنین از منظر سرمایه گذاری خارجی، تا پایان سال 2018 این کشور 254 میلیون دلار سرمایه خارجی جذب کرده است که روسیه بزرگ ترین سرمایه گذار خارجی در بین طرف‌های مختلف بوده است. طبق گفته رایزن بازرگانی روسیه در ارمنستان، این کشور 43.6 درصد کل سرمایه گذاری های خارجی در ارمنستان را داشته است.

به گفته تیگران آوینیان، معاون نخست وزیر ارمنستان، رشد اقتصادی این کشور در نیمه نخست سال 2019 به 6.8 درصد رسیده است که تقریبا مشابه رشد این کشور در نیمه نخست سال گذشته است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcco4qe.2bqxx8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین