تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۸
جالب است ۰
دبیر فدراسیون ژیمناستیک گفت: بارقه‌های امیدی دیده می‌شود که شاید بتوانیم در المپیک ۲۰۲۰ نیز نماینده داشته باشیم.
دبیر فدراسیون ژیمناستیک: به المپیکی شدن کیخا امیدواریم
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محسن سلیمانی در مجمع انتخاب رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی اظهار کرد: سال ۹۷ برای ژیمناستیک کشور بسیار خوب بود. در سال گذشته ۱۷ مسابقه قهرمانی کشور و لیگ برگزار کردیم که میانگین آن از ماهی یک مسابقه بیشتر بود، اردوی تیم ملی نیز در شاخه‌های مختلف برگزار شد. در حال حاضر ۳ اردوی تیم ملی هنری بزرگسالان در قزوین، تیم ملی هنری جوانان در تهران و تیم ملی ژیمناستیک در ارومیه در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: اگر همکاری رؤسای هیئت‌های ورزشی نبود، فدراسیون این امکان را نداشت که بتواند این اردوها و مسابقات را برگزار کند. ۱۳ اعزام برون مرزی در شاخه‌های مختلف داشتیم که در شاخه هنری بیشتر بود. برخی از این اعزام‌ها منجر به کسب مدال‌های پر افتخاری برای کشور شد از جمله مدال تاریخ‎‌ساز المپیک جوانان، مدال‌های قهرمانی آسیا جوانان که منجر به کسب سهمیه المپیک جوانان شد و مسابقات کسب سهمیه المپیک و مدال خرک حلقه سعید رضا کیخا در آلمان.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک بیان کرد: در مرداد ماه سال گذشته که بولتن مربوط به انتخابی المپیک ۲۰۲۰ را برای ژیمناستیک ترجمه کردم، شاید در ذهن هیچ کس نمی‌گنجید که ما بتوانیم در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کنیم. سال گذشته پروپوزالی تهیه کردم، در شورای برون مرزی و به دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بردم که بتوانیم مجوز شرکت در شش مسابقه جام جهانی و دو مسابقه قهرمانی جهان را کسب کنیم که همه این مسابقات منجر به کسب سهمیه المپیک می‌شود. اعزام به این رقابت‌ها به پول زیادی نیاز داشت، زیرا هشت مسابقه بود و همه این هزینه‌ها را باید وزارتخانه و فدراسیون می‌پرداخت. خوشبختانه در نهایت موافقت کردند.

سلیمانی در خصوص اعزام داور به مسابقات مختلف گفت: متوجه شدیم برخی از داوران درجه یک و دو خود را می‌توانیم به مسابقات کسب سهمیه المپیک اعزام کنیم، اگر اختلاف نمره آنان با نمره نهایی ورزشکار از یک مقداری کمتر نباشد آن‌ها نیز می‌توانند به عنوان داور منتخب کشور در المپیک حضور پیدا کنند و این کار را نیز انجام دادیم.

وی اظهار کرد: زمانی که برای کسب سهمیه المپیک گام برداشتیم با قطعیت به رسانه‌ها و مطبوعات می‌گفتم داریم راهی را طی می‌کنیم که بتوانیم ورزشکاران نوجوان خود را به عنوان امیدهای المپیک ۲۰۲۴ پیدا و آماده کنیم، نه برای ۲۰۲۰ اما امروزه بارقه‌های امیدی دیده می‌شود که شاید بتوانیم در المپیک ۲۰۲۰ نیز نماینده داشته باشیم.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک عنوان کرد: در خرک حلقه سعید رضا کیخا از جمع ۳۴۴ ورزشکاری که مدعی خرک حلقه جهان هستند در جایگاه چهارم است. ورزشکار ژاپنی که در رده سوم است ۵۵ و ایشان ۵۴ امتیاز دارد، اما ورزشکار پنجم از فرانسه ۴۲ امتیاز دارد، یعنی با رتبه پس از خود حدود ۱۲ امتیاز اختلاف دارد و شاید آن‌ها نتوانند به کیخا برسند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: روال کسب سهمیه المپیک به این صورت است که نتیجه چهار مسابقه برتر مدعیان کسب سهمیه المپیک را در مسابقات جام جهانی می‌سنجند و یک نفر از هر وسیله اعزام می‌شود. کیخا در رنکینگ چهارم است اما در مسابقات قهرمانی جهان که اواخر شهریور ماه سال جاری در اشتوتگارت آلمان برگزار می‌شود سه نفر اول هر وسیله انتخاب می‌شوند یعنی حتی اگر ایشان در مسابقات قهرمانی جهان نیز جزو سه نفر نخست خرک حلقه نشود اما آن سه نفر اول مستقیم در مسابقات قهرمانی جهان به المپیک بروند در مجموع جام جهانی‌ها کیخا اول می‌شود. همه این‌ها یک محاسبه است که شاید صورت نگیرد. داور ایرانی نیز در رویدادهایی که تاکنون داشته وضعیت سبز گرفته و شاید ایشان نیز بتواند به عنوان داور منتخب از کشور در کسب سهمیه المپیک باشد.

سلیمانی اظهار کرد: در حال حاضر انتظار جامعه ژیمناستیک از ژیمناستیک بالا رفته است. این اتفاق تا حدودی خوب است اما تا به صورت زیاد نیز خوب نیست زیرا ما چین، ژاپن و کره نیستیم، ما باز هم ایرانیم، سعی خود را برای کسب سهمیه و کسب مدال می‌کنیم اما شاید این اتفاق نیفتاد زیرا همه افراد حاضر در پی کسب مدال هستند.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: از نظر اقتصادی با مشکلاتی رو به رو هستیم شاید ماه‌هاست بودجه‌ای از وزارتخانه نگرفته‌ایم اما موضوع اسپانسریگ، درآمدزایی و فروش خدمات فدراسیون خدا را شکر سابقه نداشته و به گفته خود وزارت ورزش از زمانی که خود من در فدراسیون حضور داشتم و زهرا اینچه درگاهی، ریالی از حقوق پرسنل و هزیه‌های جاری فدراسیون را از حساب وزارتخانه نداده‌ایم و همه را از حساب‌های درآمدی فدراسیون داده‌ایم.

سلیمانی در خصوص توسعه ژیمناسیک در شهرستان‌ها عنوان کرد: توصیه من به رئیس هیئت این است که زیر شاخه‌هایی مانند ایروبیک، آکروژیم و… که احتیاجی به وسایل گران قیمت ندارند را در شهرستان‌ها خوب فعال کند. در همه برنامه‌های نمایشی مشاهده می‌کنید که بازیکنان آکروژیم حضور دارند، هم درآمدزایی می‌کنند و هم کار می‌کنند. ژیمناستیک فورآل (For All) را به عنوان رشته‌ای که وزارت ورزش بسیار روی آن تاکید دارد به خصوص حوزه معاونت ورزش همگانی بسیار روی آن تاکید دارد و بودجه‌های خوبی می‌پردازد. فدراسیون نیز قول می‌دهد به استان‌هایی که ژیمناستیک فورآل فعالی دارند کمک کند. وسایل ژیمناستیک گران قیمت است اما این زیرشاخه‌ها احتیاج به وسایل خاصی ندارند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciqya5.t1aqq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین