تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۷
جالب است ۰
با وجود کاهش نوسانات بازارهای سهام در جهان از ابتدای سال جاری، اغلب معامله‌گران به این آرامش خوش بین نیستند و نوساناتی با امواج بزرگتر را برای ادامه سال جاری میلادی پیش بینی می کنند.
 نگرانی از طوفان های نهفته در بازارهای جهانی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،تحلیل گران کمرز بانک آلمان در مقاله ای در خصوص این نوسانات اعلام داشتند که نوسان قراردادهای آتی در آمریکا و اروپا هنوز بالاتر از حد متوسط طول تاریخ بازارهای سرمایه است.

الکساندر کرمر و متیاس باش دو تحلیل گر برجسته کمرز بانک در یادداشتی اظهار داشتند : آرامشی که در نمودارهای بازارهای آتی به چشم می خورد سرمایه‌گذاران را نگران کرده است. نگرانی اغلب این سرمایه گذاران طوفان نهفته پس از این آرامش است.

به گزارش بلومبرگ به نقل از این دو کارشناس مالی، "معامله قراردادهای آتی کوتاه مدت در حال حاضر بالاتر، و معامله قراردادهای بلند مدت بسیار پایین تر، از حد منطقی و متعادل است. این یعنی سرمایه‌گذاران بعید می دانند که این سطح از نوسان در بازارها پایدار بمانند."

علاوه بر این، میزان نوسانات ضمنی به مراتب پایین تر از حد انتظار است. به خصوص در منطقه یورو این نوسان کاملا احساس می شود.

نوسانات سهام در بازارهای آمریکا و اروپا از پایان سال گذشته کمی فروکش کرده است. کاهش نوسانات به طور عمده ناشی از سیاست ‌های انقباضی بانک‌های مرکزی سراسر جهان و همچنین خوش بینی عمومی نسبت به گفتگوهای تجاری آمریکا و چین است.

از شب کریسمس تا کنون، شاخص نوسان بورس اختیار معاملات شیکاگو، تقریبا به نصف کاهش پیدا کرده است و از 36 واحد به کمتر از 15 واحد رسیده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccsmq0.2bq0m8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین