تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱
جالب است ۰
ولی آذروش، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا تاکید کرد:

ضرورت توجه به فرصتهای سرمایه گذاری در راستای توسعه اقتصادی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا از ایران به عنوان کشوری با جمعیت گسترده و بازار مصرفی بسیار مناسب یاد کرد و به استفاده از فرصتهای موجود سرمایه گذاری در آن تاکید کرد.
ضرورت توجه به فرصتهای سرمایه گذاری در راستای توسعه اقتصادی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،ولی آذروش با اعلام مطلب فوق افزود: در اختیار داشتن منابع قابل توجهی انرژی از جمله نفت و گاز و همچنین معادن قابل توجه اعم از سنگ آهن ، سرب و روی و همچنین در اختیار داشتن انرژی به نسبت ارزان نسبت به سایر کشور های جهان و همچنین دارا بودن هزاران کیلومتر مرز مشترک با کشورهای عراق و افغانستان و مسیر به کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز به عنوان بازارهای مناسب و پرتقاضا و همچنین بیش از هزار کیلو متر ساحل به آبهای بین المللی ، جایگاه خاصی را نصیب ایران ساخته است.

وی با اشاره به اینکه ایران، جمعیت جوان  ، تحصیل کرده و بازاری بزرگ و پرتقاضا از کالاهای لوکس دارد، اظهار داشت:  از این حیث ایران می تواند بازاری بزرگ برای کالاهای مصرفی و تکنولوژیک و فناوری بالا در جهان بشمار رود که با توجه به جمعیت بالا و ضریب نفوذ تکنولوژی از جمله رایانه و تلفن همراه ، این موضوع کشش بازار ایران را نشان می دهد.
به اعتقاد وی، جمعیت جوان ایران ، نیاز به بخش مسکن و ساخت و ساز و همچنین صنایع جانبی آن را نشان می دهد.
این مدرس دانشگاه افزود: دارا بودن ذخایر قابل توجه نفت و گاز نیز حاکی از وجود فرصت های سرمایه گذاری متعدد و متنوع و با ارزش افزوده بالا در صنایع بالادستی نفت و گاز و پتروشیمی است.
به گفته وی، این موضوع و توجه به صنایع پایین دستی و مصرفی می تواند به عرضه به بازارهای داخلی و صادراتی مجوار بینجامد.
به اعتقاد آذروش، در سال های اخیر با توجه به افزایش ریسک های سرمایه گذاری و خروج سرمایه گذاران خارجی از کشور به دلیل تحریم ها ، کشور دچار کمبود انباشت سرمایه از یکسو و استهلاک سرمایه و دارایی ها و موجودی ها گردیده که رسیدن به سطح سابق تولید و تدوام رشد اقتصادی ، نیازمند سرمایه گذاری عظیم می باشد.
نماینده اسبق مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: از این جهت ، کشور ایران جزء معدود کشورهای با امنیت بالا و زیرساخت های مناسب و دسترسی به جاده و انرژی در اقصی نقاط خاک خود است که فرصت های متعدد سرمایه گذاری دارد.
وی که هم اکنون مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا می باشد در ادامه تصریح کرد: علاوه بر صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی ، صنعت معدن ایران نیز با تعریف ده ها میلیون تن طرح سنگ آهن ، کنسانتره و گندله و البته فولاد سازی ، نیازمند سرمایه گذاری ده ها میلیارد دلاری و پتانسیل سودآوری بالاست.
وی اظهار داشت: رشته کالاهای فوق الذکر ، در کشور دارای قیمت گذاری آزاد و مبتنی بر مکانیزم های پویای قیمتگذاری و عمده وابسته به قیمت دلار و البته ارز آزاد و قیمت های جهانی می باشند.
به اعتقاد وی، این گونه سرمایه گذاری ها ، علاوه بر امکان پوشش ریسک و نوسان ارزی ، فرصت سرمایه گذاری مناسبی برای سرمایه گذاران بین المللی میسر می سازد.
به گفته آذروش، صنایع کالاهای مصرفی به عنوان بخشی که از سیاست های اقتصادی دولت مستقل بوده و عمدتا در مواد مصرفی لوکس از کنترل و قیمت گذاری دولت خارج هستند و در نتیجه می توانند با توجه به گسترده بازار ایران در بازارهای داخلی عرضه شوند و همچنین به بازارهای هدف در کشورهای همجوار صادر شوند.
وی در ادامه به اهمیت کشاورزی و از جمله محصولات باغی است اشاره کرد و افزود:  ایران در بسیاری از ارقام رتبه های برتر را در جهان در اختیار دارد. فرصت های سرمایه گذاری صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده در این بخش می تواند به توسعه اقتصادی و سودآوری مناسب منجر شود.
آذروش افزود: بازار سرمایه نیز در این مسیر می تواند به سرمایه گذاران کمک نماید تا در فضایی شفاف و پویا و با قابلیت نقدشوندگی مناسب دارایی ها و ارزش گذاری واقعی شرکت ها ، زیرساخت مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb5aba.rhb5gpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما