تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳
جالب است ۰
مؤسسه رتبه‌بندی مودیز پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۹ نیز شرکت‌های نفتی تلاش خواهند کرد تا عملکرد مالی خود را تا حد ممکن مدیریت کرده و قیمت نفت و گاز نیز پُر نوسان خواهد بود.
قیمت نفت و گاز در سال ۲۰۱۹ پرنوسان خواهد بود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مؤسسه رتبه‌بندی مودیز طی گزارش اخیر خود اعلام کرد: قیمت نفت و گاز در بازار جهانی طی سال  2019 نوسان خواهد داشت اما می‌توان برای آن یک بازه قیمتی تعیین کرد. این مؤسسه بازه قیمتی برای نفت آمریکا را 50 تا 70 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد.

در این گزارش آمده است، اعلام اوپک و روسیه برای کاهش 1.2 میلیون بشکه‌ای عرضه نفت به بازار جهانی که در ماه دسامبر اعلام شد، به کاهش نگرانی‌ها نسبت به شکل گرفتن بازاری با مازاد عرضه که عامل اصلی کاهش 40 درصدی قیمت در سه ماهه گذشته بوده است، کمک کرد.

مودیز معتقد است: بازار همچنان انتظار افزایش 1.4 میلیون بشکه‌ای روزانه تقاضای نفت را دارد و این در حالی است که عواملی نظیر کاهش رشد اقتصادی جهانی در سایه افزایش ارزش دلار و جنگ تعرفه که آمریکا علیه برخی کشورها به راه انداخته است همچنان پایدار است.

در گزارش این مؤسسه رتبه‌بندی آمده است،‌تولید بالای نفت از سوی عربستان و روسیه در کنار سیگنال‌های متناقض نسبت به تحریم‌های ایران و همچنین فشار آمریکا به دلت سعودی برای بالا نگه داشتن تولید خود از جمله مهم‌ترین عوامل نوسان در بازار نفت است. سوال اصلی برای سال 2019 این است که آیا اوپک و روسیه همچنان عرضه نفت به بازار جهانی را مدیریت خواهند کرد؟ و سوال دیگر این است که پس از اتمام اعتبار توافق کاهش عرضه کنونی در ماه ژوئن چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مؤسسه مودیز همچنین قیمت گاز آمریکای شمالی را بین 2.5 تا 3.5 دلار به ازای هر یک میلیون واحد حرارتی انگلیسی پیش‌بینی کرد. این مؤسسه قیمت میعانات گاز طبیعی را نیز 45 درصد قیمت نفت آمریکا پیش‌بینی کرده و بازه قیمتی آن را 22 تا 32 دلار عنوان کرده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdxn0o.yt0zn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما