تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۴
جالب است ۰
پایبندی اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید نفت که در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) ۱۴۷ درصد بود در ماه ژوئن(خرداد - تیرماه) به ۱۲۰ درصد کاهش یافت در حالی که قرار بود این میزان افت به ۱۰۰ درصد برسد.
پایبندی اعضای اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید کمرنگ شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، سازمان کشورهای صارکننده نفت (اوپک) و متحدان غیراوپک آن از جمله روسیه در نشست وزیران نفت این سازمان موافقت کردند سطح پایبندی آنها به توافق کاهش تولید نفت در پایان ماه ژوئن به 100 درصد کاهش یابد.

این اقدام برای افزایش عرضه نفت در بازارها و کاستن از شتاب افزایش قیمت به دنبال کاهش تولید نفت ونزوئلا و لیبی انجام شد.

عربستان حتی پیش از برگزاری نشست ماه ژوئن (تیر) اوپک اقدام به افزایش تولید نفت کرد؛ آمارهای روسیه نیز نشان می دهد این کشور نیز ماه گذشته اقدام مشابهی را انجام داده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و برخی کشورهای غیراوپک در راس آنها روسیه در چهارچوب توافق کاهش تولید نفت که اواخر سال 2016 امضا شد، از سرجمع تولید نفت 1.8 میلیون بشکه در روز کاستند تا مازاد عرضه نفت در بازارها از بین برود و قیمت نفت افزایش یابد.

وزیران نفت کشورهای اوپک و هم پیمانان غیراوپک این سازمان دوم تیرماه در مورد تولید نفت در وین با یکدیگر گفت وگو و موافقت کردند رقم کاهش یک ‌میلیون ‌و 800 هزار بشکه مورد توافق رعایت و افت بیش ‌از ‌حد عرضه نفت در بازارها که حدود یک میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌شود، جبران شود.

با توجه مخالفت برخی از اعضای اوپک با تولید بیش از اندازه بازار(به درخواست آمریکا) منجر به کاهش قیمت ها می شود، روسیه و برخی از اعضای اوپک به دنبال تشکیل سازمان جدیدی هستند تا از این طریق بتوانند بر بازار نفت مدیریت کنند.

«آلکساندر نواک» در حاشیه نشست مسئولان بخش انرژی روسیه به خبرگزاری تاس گفته، سازمان جدید نفتی در چارچوب کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان نفت غیرعضو اوپک تاسیس خواهد شد و از اول ماه ژانویه سال 2019 (11 دی ماه) آغاز به کار می کند.

به گفته وی، این سازمان جدید وظیفه تنظیم تولید نفت را برعهده خواهد داشت و در صورت نیاز می تواند به کاهش تولید نفت کمک کند.

وزیر انرژی روسیه گفت: ایجاد این سازمان جدید در نشست وزیران اوپک مطرح خواهد شد و نام سازمان جدید تولید کنندگان نفت و مقر آن هنوز انتخاب نشده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfymd0.w6dttagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما