تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۵
جالب است ۰
دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری تاکید کرد:

لزوم افشای صورت‌های مالی ارکان‌های بازار سرمایه

صبح امروز سعید اسلامی بیدگلی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در نشست خبری که در خانه تاریخی وارطان برگزار شد، فعالیت‌های سال مالی منتهی به پایان آذر ماه سال ۱۳۹۶ کانون را تشریح کرد.
لزوم افشای صورت‌های مالی ارکان‌های بازار سرمایه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،اسلامی بیدگلی با اشاره به اینکه آذر ماه سال 1395، دوره جدید فعالیت‌های کانون آغاز شده است، گفت: با توجه به جایگاه حقوقی و قانونی که کانون پیدا کرده ، ظرفیت بسیار خوبی جهت رشد این نهاد صنفی وجود دارد و با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فرصت‍‌های رشدی که در بازا رسرمایه وجود دارد، کانون به عنوان  نهاد صنفی بازار سرمایه کمک به رشد این بخش اقتصادی کشور را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: سال گذشته برنامه‌های کانون اعلام شد که در این راستا، در رسیدن به برخی اهداف خود موفق بوده و در سایر حوزه‌ها هنوز ناتمام مانده است؛ این در حالیست که کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در ابتدای کار، مشکلات مالی بسیاری داشت و از سوی نهادهای مالی، توجه کمی به این کانون می‌شد.
دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در ادامه گفت: از آنجایی که عضویت در این کانون اجباری نیست، باید برای جلب نهادها اقدامی انجام می‌شد که موفقیت‌هایی نیز به دست آمد؛ به این ترتیب، اکنون تعداد نهادهایی که حق عضویت سالانه خود را پرداخت کرده‌اند از 70 شرکت به 91 شرکت رسیده و این در حالیست که حق عضویت افزایش داشته است؛ بنابراین، برخی مشکلات مالی کانون برطرف شد .
اسلامی بیدگلی توضیح داد: برنامه صبحانه کاری همچنان از دوره‌های گذشته ادامه دارد و در این راستا، در سال مالی گذشته، 3 صبحانه کاری برگزار شد که لایحه بودجه 96 و انتظارات بازار سرمایه، بررسی سیاست‌های مالیاتی و راه‌های تامین مالی شهر از طریق بازار سرمایه از جمله موضوعات بود که بررسی شد؛ هدف این جلسات، رسیدن به یک لایحه‌ای است که به نهادهای سیاست گذاری ارجاع داده شود.
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی نیز گفت: افراد متخصص در این برنامه‌‌ها شرکت می‌کنند که تلاش آنها، معطوف به حل مشکلات کشوری است.
وی در خصوص اهداف بین‌المللی کانون نیز بیان کرد: جلساتی با نهادهای بین‌المللی از جمله صندوق بین‍‌‌ المللی پول برگزار شد که در این راستا، که دپارتمانی در کانون آغاز به کار کرده و ارتباط با نهادهای بین‌المللی را پیگیری می‌کند؛ به این ترتیب، امیدواریم به زودی عضویت در CIIA  مجدد برقرار شود و اگر تحریم‌ها مشکلی برای انتقال پول ایجاد نکند، آزمون های CIIA   نیز در سال 1397 برگزار خواهد شد.
اسلامی بیدگلی در ادامه تشریح کرد: از جمله اقدامات دیگر کانون میزهای تخصصی است، در کانون کارگزاران همه اعضا اهداف و منافع مشترک دارند و این در حالی است که در کانون نهادهای سرمایه‌گذاری نهادهای متفاوتی وجود دارند و به این ترتیب، تضاد منافع ایجاد می‌شود؛ بنابراین میزهای تخصصی شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردانی، میز تخصصی تامین سرمایه، میز تخصصی شرکت پردازش اطلاعات مالی تشکیل شد.
وی ادامه داد: با  همکاری رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس سازمان امور مالیاتی و کانون، کارگروه تخصصی مالیاتی بازار سرمایه با هدف حل مشکلات مالیاتی بازار سرمایه از تشکیل شد که هشت عضو از نهادهای مربوطه را در بر می‌گیرد.
همچنین اسلامی افزود: ارتباطات کانون با سازمان بورس و اوراق بهادار، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی، رسانه ها، دانشگاه ها و سیاستگذاران کلان کشور تقویت شد .
دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در خصوص اقدامات مربوط به فرهنگ‌سازی کانون به همکاری در برگزاری مسابقات  لیگ ستارگان، آکادمی و  سلسله مسابقات تحلیل برتر اشاره کرد و گفت: برگزاری بازدید های تخصصی از دیگر اقدامات اخیر کانون بود؛ همچنین مجموعه آموزشی در قالب مولتی مدیا آماده شده و در نمایشگاه کتاب عرضه می شود   و در همین راستا، به زودی دپارتمان مسئولیت اجتماعی کانون به شکل رسمی فعال می‌شود و در این مسیر برنامه‌های تاثیرگذاری پیش بینی شده است .
وی همچنین تشریح کرد: از جمله امور مهم دیگری که راس توجه کانون بوده، کمک به سازمان بورس در ارتقای سازمان تدان بوده که ظرفیت‌های بسیاری دارد، اما مغفول مانده؛ در این راستا، ارتقای تحلیل‌های ارائه شده و ساماندهی بخش حقیقی در دستور کار قرار گرفته است.
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران ادامه داد: با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و کانون، کمیته سازش با هدف حل مشکلات بازار سرمایه تشکیل شد و در 14 پرونده سازش شده و 38 پرونده در حال بررسی است. در این جلسات از سوی نمایندگان سازمان بورس، کانون و حقوق دان‌ها مشاوره لازم به طرفین ارایه می‌شود. این کمیته کاملا دوستانه برگزار می شود و محصول آن بسیار مثبت است .
وی خاطرنشان کرد: تقویت ارتباطات کانون با سایر نهادها و سازمان بورس و ارتقای جایگاه بین المللی کانون مهمترین اقدام کانون در سال آینده است.
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری گفت: کانون نهادهای سرمایه‌گذاری به زودی صورت‌های مالی خود را افشا می‌کنند. این کانون محل درآمدی غیر از حق عضویت، حق کمیته سازش و کارگروه‌های آموزشی نداشته است و در سال مالی منتهی به 30 آذر 1396 درآمد آن حدود 1.5 میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه تمام ارکان‌های بازار سرمایه باید صورت‌های مالی خود را افشا کنند، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار نیز به عنوان نهاد نظارتی و یکی از ارکان‌های بازار سرمایه که خود به دنبال شفافیت است، باید صورت‌های مالی‌اش را افشا کند که به زودی نیز این اتفاق خواهد افتاد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjmvev.uqey8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین