کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کار گروه اخلاق شهروندی تهران در دیدار با شهردار منطقه ۶:

قلب تهران می تواند پایلوت طرح اخلاق شهروندی باشد

30 دی 1396 ساعت 10:36

یکی از طرح هایی که شهرداری تهران به صورت منسجم پیگیری می کند اجرای طرح اخلاق شهروندی است و مناطقی نیز برای شروع پایلوت طرح در نظر گرفته شده اند که منطقه ۶ یکی از آن هاست.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رسول رسولی پور با بیان اینکه امروزه اخلاق گمشده زندگی انسان هاست گفت: اگر به دنبال ساماندهی شهر و افزایش نشاط و شادابی شهروندان هستیم باید بحث اخلاق شهروندی را جدی گرفته و در لایه لایه مدیریت شهری دنبال کنیم و پروژه مهم اخلاق شهروندی مورد توجه شهردار منطقه 6 قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه تنها ارائه صرف خدمات رسانی در شهر فایده ندارد گفت: در کنار توسعه کالبد فیزیکی شهر باید به روح شهر نیز توجه داشت تا شهروندان از زندگی در شهر لذت برده و با علاقه به دنبال امور و کارهای روزانه خود باشند.
رئیس گروه اخلاق شهروندی تهران با بیان اینکه شهر اخلاق مدار و شهروند اخلاقی در کنار هم معنا می یابند گفت: به دستور شهردار تهران به دنبال تدوین منشور زیست اخلاق مدارانه شهروندی در تهران هستیم تا روابط شهروندان با یکدیگر، با سازمان ها و با خود نهاد شهرداری باز تعریف شود.
دکتر سید محسن فاطمی، مدرس دانشگاه و مشاور شهردار منطقه 6 نیز در این دیدار در خصوص تبلور بذر امید و شکوفایی در شهر سخن گفت و اشاره کرد: برای داشتن شهری پویا و آرمانی باید توجه ویژه به روانشناختی شهر داشت و فضای ارتباطی شهر را از فضای قبض آلود ناامیدی به محیطی توام با رشد و امید تبدیل ساخت.
فاطمی تصریح کرد:  در شهری که فضای ناامیدی حاکم باشد سلامت افراد تحت تاثیر قرار گرفته و شهروندان هیچ انگیزه ای برای رشد و تعالی شهرشان نخواهند داشت و این وظیفه مدیران است که با اتخاذ تمهیداتی شهروندان را به شهر علاقه مند سازند و تدوین منشور زیست اخلاق مدارانه شهروندی در همین راستا می تواند تاثیرگذار باشد.


کد مطلب: 9668

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/9668/قلب-تهران-می-تواند-پایلوت-طرح-اخلاق-شهروندی-باشد

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir