کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به همت انجمن مديران مالي حرفه اي ايران و موسسه علمساز

گردهمايي بزرگ مديران مالي و حسابداران كشور برگزار شد

14 اسفند 1401 ساعت 9:00

گردهمايي بزرگ مديران مالي و حسابداران كشور با همت انجمن مديران مالي حرفه ايران و موسسه علمساز در سالن همايشهاي بين المللي دانشگاه الزهرا (س) با موضوع تشريح قانون پايانه هاي فروشگاهي و سامانه موديان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سرمایه گذاری، عصر روز دهم اسفند ١٤٠١ ، گردهمايي بزرگ مديران مالي و حسابداران كشور با همت انجمن مديران مالي حرفه ايران و موسسه علمساز در سالن همايشهاي بين المللي دانشگاه الزهرا (س) از ساعت ١٤ لغايت ٢٠ با موضوع تشريح قانون پايانه هاي فروشگاهي و سامانه موديان برگزار شد.
در اين نشست اموزشي كه با حضور بيش از ١٠٠٠ نفر از حسابداران ، مديران مالي ، حسابرسان ، صاحبين كسب و كار  برگزار شد، در ابتداي همايش ، اقاي دكتر محمد جواد صفار سفلايي ضمن خوش آمدگويي به حاضرين پاره اي از اقدامات انجمن مديران مالي حرفه اي ايران طي سنوات اخير را تشريح نمودند و بر ايجاد شفافيت در سايه اجراي قانون پايانه هاي فروشگاهي و سامانه موديان و اخذ ماليات عادلانه تاكيد نمودند.
پس از آن اقاي دكتر احمد غفارزاده با ايراد نطق افتتاحيه به روند هوشمند سازي مالياتي در سنوات اخير اشاره كردند و سير تحول مذكور را مسبوق به ارسال اظهارنامه هاي الكترونيكي، رسيدگي الكترونيكي و حذف تشخيص علي الراس و در حال حاضر اجراي قانون پايانه هاي فروشگاهي دانستند. هم چنين به ساير  پيامدهاي اجراي اين قانون شامل حذف رسيدگي ماليات بر ارزش افزوده، اصل صحت در ارائه اطلاعات ارايه شده توسط موديان ، حذف ارسال معاملات موضوع ماده ١٦٩، حذف ارسال اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده ، كاهش قاچاق و شفافيت معاملاتي كشور ، اشاره كردند.
 
در بخش اول اموزش قانون دکتر فاطمه هادلوند به تشربح نكات مهم قانون و ارتباط ان با قانون دائمي ماليات بر ارزش افزوده ، پيامدهاي اجرايي قانون بر كار حسابداران، تكاليف موديان مالياتي ، تغييرات مرتبط با نوع و موضوع صدور صورتحساب الكترونيك ، مشوق ها و جرائم اجراي قانون پرداختند.
در قسمت دوم آموزش نيز  آقاي دكتر مهدي غريب به تشريح نحوه كار با سامانه موديان و كارپوشه مالياتي و  الزامات صدور صورتحساب الكترونيك ، نحوه صدور و ارسال آن در سامانه موديان و تغييرات الكترونيك بعد از اجراي عمليات بهره برداري از اين سامانه پرداختند.
 
در پايان خانم پوريعقوبي، نايب رييس هيات مديره انجمن مديران مالي حرفه اي ايران با تاكيد بر تغييراتي كه اجراي اين قانون بر محيط كسب و كار و نوع وظايف و تكاليف موديان مالياتي ايجاد خواهد كرد، ضمن تاكيد بر لزوم برگزاري دوره هاي آموزشي از استقبال بيش از ١٠٠٠ نفر از حسابداران ، مديران مالي و فعالين اقتصادي تشكر كردند و اين موضوع را نشان از حساسيت و به روز بودن موضوعات مالياتي دانستند.


کد مطلب: 86558

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/86558/گردهمايي-بزرگ-مديران-مالي-حسابداران-كشور-برگزار

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir