تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۵
جالب است ۰
قیمت دلار برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید پیش‌بینی‌پذیر باشد تا ریسک اقتصادی افراد کاهش پیدا کند. اگر امکان پیش‌بینی نرخ ارز در بلند مدت وجود نداشته باشد، سرمایه‌گذاران نیز برای شروع و ادامه روند کار خود ریسک نکرده و سرمایه خود را درگیر نخواهند کرد.
قیمت دلار برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید پیش‌بینی‌پذیر باشد
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه گذاری و به نقل از (سنا)، غلامرضا منتظری در رابطه با افزایش نرخ دلار و سکه گفـت: تجربه نشان داده که ثبات قیمت ارز در قیمت کالاها و اعتماد جامعه نقش تعیین کننده‌ای دارد. بی تردید هر کدام از مولفه‌های ثبات بازار، اعتماد جامعه، افزایش ظرفیت اعتماد آفرینی و تثبیت امنیت مردم به تنهایی نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت یک کشور دارند.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی و دولتمردان باید با بهره‌مندی از آرای‌نخبگان و استفاده از ظرفیت کارشناسی دولت و مجلس ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کنند، اظهار کرد: قیمت دلار برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید پیش‌بینی‌پذیر باشد تا ریسک اقتصادی افراد کاهش پیدا کند. اگر امکان پیش‌بینی نرخ ارز در بلند مدت وجود نداشته باشد، سرمایه‌گذاران نیز برای شروع و ادامه روند کار خود ریسک نکرده و سرمایه خود را درگیر نخواهند کرد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران به امنیت اقتصادی و ثبات در بازار و حمایت نیاز دارند، عنوان کرد: برقراری ثبات در بازار مسئله پیچیده‌ای است اما باید آستین همت بالا زده و از تجربه‌های موفق و آرای اندیشمندان در این حوزه کمک گرفته و به مدل ثباتی برسیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: با بیان اینکه با اما و اگر به شکوفایی اقتصادی دست پیدا نمی‌کنیم، تاکید کرد: اگر در این مسیر موانع داخلی و خارجی وجود دارد، باید برای مردم شفاف بیان شود تا حداقل تلاش متولیان برای برقراری ثبات در بازار دیده شود.
  •  
https://sarmayegozarionline.ir/vdcdjo0j.yt09j6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین