کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک نماینده مجلس:

توسعه اقتصادی بر پایه دانش، نوآوری، خلاقیت و افزایش توان رقابت باشد

20 شهريور 1401 ساعت 12:03

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با اصلاح نظام بانکی، تک نرخی کردن ارز، اجرای سیاست‌های تشویقی صادرات، رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب‌وکار، عدم مداخله دولت در اقتصاد، تربیت و بکارگیری مدیران صادرات محور می توان کشور را به سمت رشد و تحول هدایت کرد.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری و به نقل از سنا، یک عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه رشد اقتصادی پایدار، کاهش بیکاری و فقر و حذف رانت و فساد در سایه راهبرد تولید صادرات‌ محور محقق خواهد شد، گفت: برخورداری از یک رشد اقتصادی پایدار در گرو تلاش و بهره‌وری و رقابت نه تنها در سطح ملی، بلکه در سطح منطقه‌ای و جهانی است.
اقبال شاکری اضافه کرد: با اصلاح نظام بانکی، تک نرخی کردن ارز، اجرای سیاست‌های تشویقی صادرات، رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب‌وکار، عدم مداخله دولت در اقتصاد، تربیت و بکارگیری مدیران صادرات محور می‌توان شرایط را برای اجرای این استراتژی‌ها فراهم کرد.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ایده دولت کوچک را باید اجرایی کرد، اظهار کرد: راهبرد توسعه اقتصادی باید بر پایه دانش، نوآوری و خلاقیت و شاخص‌هایی همچون افزایش توان رقابت، افزایش سطح رفاه مردم و رشد اقتصادی و دیگر مولفه‌ها باشد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تاکید بر اینکه تمامی دستورات مداخله‌گرایانه دولت در قیمت‌گذاری تولیدات صنایع متوقف شود، خاطر نشان کرد: باید به جای مشوق‌های صادراتی برای صنایع بزرگ، مشوق‌ها و الزاماتی در راستای نوآوری تحقیق و توسعه و سازگاری با محیط زیست مقرر شود تا موجب سوق صنایع بزرگ به سوی بومی‌سازی فن‌آوری‌ها و بهره‌وری بیشتر بوده و تمامی دستورات مداخله‌گرایانه دولت در قیمت‌گذاری تولیدات صنایع متوقف شود.


کد مطلب: 86472

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/86472/توسعه-اقتصادی-پایه-دانش-نوآوری-خلاقیت-افزایش-توان-رقابت-باشد

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir