کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تیم مدیریتی کمیته ملی المپیک مشخص شد؛

پایان انتخاباتی حساس با سکانداری "خسروی‌وفا"

6 شهريور 1401 ساعت 18:03

انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی برگزار شد که "محمود خسروی‌وفا" در رقابت نزدیک با "مهدی علی‌نژاد به صندلی ریاست این ارگان رسید. "غلامرضا نوروزی" و "مهین فرهادی‌زاد" هم نواب رئیس شدند.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری؛ مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک و با حضور اعضا آغاز به کار کرد. سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، سایر مسوولان وزارت و کمیته، اعضای مجمع شامل روسای فدراسیون و اعضای صاحب رای در مجمع، حاضر بودند. "حیدر فرمان" مسئول امور بازی‌های آسیایی شورای المپیک آسیا از میهمانان ویژه این مجمع مهم انتخاباتی بود.
در زمان شروع جلسه، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی خطاب به اعضا اعلام کرد که حیدر فرمان مهمان جلسه است باید حرمت مهمان حفظ شود. حضار نیز با تشویق، رای به حضور حیدر فرمان در جلسه دادند.
در رقابتی نفس‌گیر با علی‌نژاد؛ خسروی‌وفا رئیس کمیته المپیک شد؛ رای‌گیری برای سایر پست‌ها
برگزاری مجمع به دلایل مختلف چند مرتبه به تعویق افتاد و در نهایت امروز آغاز شد تا کمیته ملی المپیک از بلاتکلیفی خارج شود.
از چند روز قبل و پس از اعلام نشدن نام مهدی علی‌نژاد در بین نامزدها حواشی زیادی ایجاد شد و در نهایت کمیته ملی المپیک اعلام کرد وی مشکلی بابت حضور در این مجمع ندارد. علی‌نژاد و خسروی‌وفا مدعیان اصلی احراز پست ریاست هستند.
در ابتدای مجمع، صالحی‌امیری گفت: صحبتی ندارم تا مستقیم وارد انتخابات شویم. برای ورود به بحث باید سه نفر از ناظرین انتخاب شوند. سه نفر از ناظران پیشنهاد دهید یا خودم پیشنهاد می‌دهم.
در ادامه "علیرضا دبیر" رئیس فدراسیون کشتی و " محمد علیپور" رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی درگیری لفظی کوچکی پیدا کردند.
"کیکاووس سعیدی" سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک هم عنوان کرد: اصل ما بر برگزاری انتخابات بوده و این تصمیمی است که هیئت اجرایی و مجمع عمومی گرفته و ما هیچ پیش‌فرضی نداریم. البته زمانی مجمع قانونی خواهد بود که شرایط اکثریت آرا برقرار باشد یعنی آرای المپیکی بر آرای غیرالمپیکی غالب باشد.
"مجید شایسته" عضو هیئت اجرایی پیش از خواندن اعضا برای رای‌گیری، قصد صحبت داشت اما با ممانعت صالحی‌امیری مواجه شد. رئیس کمیته ملی المپیک گفت: من باید مجمع را اداره کنم و اگر به گفت‌وگو کشیده شود، فرصت از دست می‌رود. همین مسئله هم باعث شد تا شایسته انصراف دهد.
در رقابتی نفس‌گیر با علی‌نژاد؛ خسروی‌وفا رئیس کمیته المپیک شد؛ رای‌گیری برای سایر پست‌ها
قبل از آغاز رای‌گیری، تعداد اعضای المپیکی مجمع شمارش شد. ۵۳ نفر از اعضا حاضر بودند که از این بین ۲۸ نفر عضو المپیکی و ۲۵ نفر عضو غیرالمپیکی هستند. همین مسئله هم باعث شد تا وجاهت قانونی و شرط اکثریت اعضای المپیکی رعایت شود. به این ترتیب رای‌گیری با خواندن نام اعضا آغاز شد.
در دور نخست، علی‌نژاد و خسروی‌وفا هر کدام صاحب ۲۴ رای شدند و باقرزاده هم پنج رای کسب کرد. با این اوصاف انتخابات به دور دوم کشیده شد تا از بین علی‌نژاد و خسروی‌وفا یک نفر رئیس شود.
در جریان رای‌گیری در دور دوم مجمع، اسکندری و سلیمانی به مجمع اضافه شدند. علیرضا دبیر هم در واکنش به این اتفاق سوال کرد آیا دو نفری که به مجمع اضافه شده‌اند، آیا امکان دارند در رای‌گیری حضور داشته باشند؟ طبق اساسنامه، درحال حاضر تکلیف چیست؟
سجادی در این خصوص گفت: اساسنامه در این خصوص نکته‌ای ندارد که اگر فردی دیر رسید نمی‌تواند در مجمع حاضر شود. در ادامه دبیر مجدد پرسید یعنی اینجا شاهد سکوت اساسنامه هستیم و باید دستگاه‌های نظارتی نظر دهند. سجادی افزود: به نظر من بهتر است که حیدر فرمان که عضو شورای المپیک آسیا است در این خصوص نظر دهند.
وقتی موضوع را از حیدرفرمان سوال کردند، او ابتدا پرسید: آیا نفرات اضافه شده عضو مجمع هستند؟ پاسخ بله بود. درنهایت حیدر فرمان گفت: هیچ مورد غیرقانونی نیست چون عضو مجمع هستند، امکان رای دارند و می‌توانند بدون هیج مانعی در رای‌گیری شرکت کنند. به این ترتیب با حضور اسکندری و سلیمانی تعداد اعضای مجمع به ۵۵ نفر رسید.
با توجه به این که تعداد اعضای المپیکی در مقایسه با غیرالمپیکی‌ها به نسبت ۲۸ به ۲۷ بود، رای‌گیری ادامه یافت.
در رقابتی نفس‌گیر با علی‌نژاد؛ خسروی‌وفا رئیس کمیته المپیک شد؛ رای‌گیری برای سایر پست‌ها
در دور دوم، محمود خسروی‌وفا در رقابتی حساس با علی‌نژاد به ۲۸ رسید تا به‌عنوان رئیس انتخاب شود و علی‌نژاد هم ۲۷ رای آورد.
خسروی‌وفا در حال حاضر ریاست کمیته پارالمپیک را هم برعهده دارد.
صالحی‌امیری در خاتمه این جلسه خطاب به حیدر فرمان گفت: یک پیام از این مجمع به شورای المپیک آسیا انتقال کنید و آن این‌که انتخابات کمیته ملی المپیک، نمونه‌ای از روند برگزاری دموکراتیک انتخابات در ایران بود و برخلاف تبلیغات سو انتخابات به صورت دموکراتیک و اخلاقی در ایران برگزار می‌شود.
در ادامه برای عضو منتخب کمیسیون ورزشکاران در هیئت اجرایی رای‌گیری شد. صالحی‌امیری بهداد سلیمی را پیشنهاد داد و عنوان کرد برای این‌که زمان را بخریم از مجمع رخصت می‌خواهم که رای‌گیری به صورت شفاهی انجام شد.
در نهایت اعضا با ذکر صلوات به عضویت بهداد سلیمی رای دادند. بهداد سلیمی هم ضمن تشکر از اعضای مجمع گفت: امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای ورزشکاران باشم.
پایان انتخاباتی حساس با سکانداری "خسروی‌وفا"
در بخش نایب رئیس بانوان تنها "مهین فرهادی‌زاد" به دلیل تک کاندیدا بودن با ذکر صلوات و بالا بردن دست به‌عنوان نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک برگزیده شود.
در بخش مردان، نصرالله سجادی تذکر داد هر فرد برای رسیدن به تعداد آرای مدنظر، باید ۲۸ رای کسب کند. ضمن این‌که مهرعلی باران‌چشمه رئیس فدراسیون زورخانه‌ای با ارسال نامه‌ای به مجمع، انصراف خود را از پست نایب‌رئیسی اعلام کرد. باران‌چشمه در مجمع امروز غیبت داشت.
در ادامه رقابت برای انتخاب نایب رئیس مردان آغاز شد و فضل‌الله باقرزاده ۹ رای، عباس اورسجی ۲ رای، حسن رنگرز ۸ رای، کیکاوس سعیدی ۱۴ رای، مجید کیهانی ۶ رای و غلامرضا نوروزی ۱۵ رای کسب کردند. به این ترتیب انتخاب بین سعیدی و نوروزی به دور دوم کشیده شد.
پایان انتخاباتی حساس با سکانداری "خسروی‌وفا"
در نهایت از بین ۵۳ رای ماخوذه، غلامرضا نوروزی با کسب ۲۹ رای به عنوان نایب رئیس انتخاب شد. سعیدی نیز ۲۵ رای کسب کرد. ۲ رای نیز باطله اعلام شد.
در بخش هیئت اجرایی، برای انتخاب هفت عضو از بین ۱۶ کاندیدا رای گیری‌شد. علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال ۳۸ رای، محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون ۱۷ رای، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ۲۹ رای، جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال ۱۲ رای، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا ۱۶ رای، علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی ۳۰ رای‌، غلامرضا شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیروکمان ۲۸ رای، حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف ۱۸ رای، ‌داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس ۲۲ رای، مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز ۴۲ رای، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی ۱۷ رای، مهدی گودرزی رئیس فدراسیون سه گانه ۲۴ رای، محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی ۱۴ رای، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو ۲۵ رای، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی ۱۱ رای، مجید هنرجو رئیس فدراسیون اسکیت ۷ رای کسب کردند.
به این ترتیب؛ قارداشی با ۴۲، پاکدل با ۳۸، سهرابیان با ۳۰، داورزنی با ۲۹ و شعبانی‌بهار با ۲۸ رای به‌عنوان پنج نفری که بیشترین رای را آوردند به هئیت اجرایی رسیدند و میراسماعیلی، گودرزی، داود عزیزی و حمید عزیزی به دور دوم راه یافتند.
دور دوم رای‌گیری برای انتخاب دو عضو باقی‌مانده هیات اجرایی با حضور میراسماعیلی، گودرزی، داود عزیزی و حمید عزیزی آغاز شد و از مجموع ۵۰ رای ماخوذه (۳ رای باطله اعلام شد)، هر یک از کاندیداها به ترتیب ۱۵، ۳۰، ۱۸ و ۲۰ رای کسب کردند.
به این ترتیب پاکدل، داورزنی، سهرابیان، شعبانی‌بهار، قارداشی، گودرزی و حمید عزیزی به عنوان ۷ عضو نهایی، به عضویت هیات اجرایی درآمدند. "بهداد سلیمی" نیز به‌عنوان عضو منتخب کمیسیون ورزشکاران، راهی هئیت اجرایی شد.
اسامی نامزدهای پست‌های مختلف بدین شرح است
آغاز مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک
ریاست
محمود خسروی‌وفا، فضل‌االه باقرزاده، مجید شایسته و مهدی علی‌نژاد/ رئیس منتخب: خسروی‌وفا
نایب رئیسی
مردان: فضل‌الله باقرزاده، غلامرضا نوروزی، مجید کیهانی، عباس اورسجی، حسن رنگرز، مهرعلی باران چشمه، کیکاوس سعیدی، هاشم اسکندری/ نایب رئیس منتخب: نوروزی
زنان: مهین فرهادی‌زاد/ نایب رئیس منتخب: فرهادی‌زاد
هیئت اجرایی
مهدی گودرزی رئیس فدراسیون سه گانه، محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، غلامرضا شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیروکمان، مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، ‌داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس، مجید هنر جو رئیس فدراسیون اسکیت، عبدالمهدی نصیرزاده عضو هیئت رئیسه کشتی (رئیس فدراسیون بدنسازی)، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف، جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی./ هئیت اجرایی منتخب: پاکدل، داورزنی، سهرابیان، شعبانی‌بهار، قارداشی، گودرزی و حمید عزیزی


کد مطلب: 86464

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/86464/پایان-انتخاباتی-حساس-سکانداری-خسروی-وفا

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir