تاریخ انتشار :شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۳
جالب است ۰
پایه و اساس سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق بخش خصوصی است که برنامه ریزی‌های مربوط به آن برای سال اول انجام شده و بخش قابل توجهی از نیروگاه‌ها وارد چرخه تولید کشور شده‌اند و خوشبختانه طبق برنامه پیش رفته است.
فروش برق با مکانیزم بورسی؛ به زودی

علی اکبر محرابیان‌، وزیر نیرو در حاشیه نشست هیأت دولت با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم هم در مجلس و هم در دولت برنامه توسعه ای ۳۵ هزار مگاواتی نیروگاه‌ها به عنوان یک برنامه ۴ ساله اعلام شده است، به سنا گفت: پایه و اساس سرمایه‌گذاری در این زمینه بخش خصوصی است که برنامه ریزی‌های مربوط به آن برای سال اول انجام شده و بخش قابل توجهی از نیروگاه‌ها وارد چرخه تولید کشور شده‌اند و خوشبختانه طبق برنامه پیش رفته است.
وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو از حضور بخش خصوصی به شدت استقبال و حمایت می‌کند.
وی درباره نرخ فروش برق با مکانیزم بورس اظهار کرد: در صدد هستیم به زودی فروش برق با مکانیزم بورس و با نظام عرضه و تقاضا انجام شود که سابقه این کار را بنده در سال‌های گذشته و در حوزه سیمان، فولاد و صنایع معدنی داشته ام و امروز همان مدل را دنبال می کنم.
محرابیان‌ بیان کرد: در حال تسهیل مقدمات موضوع هستیم و امیدواریم در یک فرایند عرضه و تقاضا، هر چه سریع‌تر فروش برق توسط نیروگاه‌ها از طریق بورس انجام شود که این کار ضمن تقویت بورس، باعث شفاف سازی هر چه بیشتر می‌شود.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با این کار نیروگاه‌ها و صاحبان نیروگاه‌های کشور می‌توانند مبالغ فروش برق را به صورت لحظه‌ای و در زمان فروش به طور کامل دریافت کنند.
 
https://sarmayegozarionline.ir/vdccs0q4.2bqe08laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین