کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجارت ایران و چین با رشد ۱۸ درصدی از ۶ میلیارد دلار گذشت؛

افزایش ۲۶ درصدی واردات چین از ایران در ۵ ماه اخیر

4 تير 1401 ساعت 10:49

گمرک چین از رشد ۱۸ درصدی تجارت این کشور با ایران در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی و عبور ارزش مبادلات دو کشور از ۶ میلیارد دلار خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۶ میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار رسیده است.
ارزش مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا می سال قبل بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار اعلام شده بود.
واردات چین از ایران در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲ با رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۳ میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیارد و ۵۳۵ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.
صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا آوریل امسال نیز با رشد ۱۱ درصدی مواجه شده و به ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار رسیده است. چین در ماه‌های ژانویه تا می سال قبل چین ۲ میلیارد و ۹۴۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
بر اساس این گزارش چین در ماه می ساال جاری ۷۰۳ میلیون دلار کالا از ایران وارد و ۷۴۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است. واردات چین از ایران در این ماه ۲۷ درصد و صادرات این کشور به ایران ۲۴ درصد نسبت به ماه می سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.


کد مطلب: 86401

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/86401/افزایش-۲۶-درصدی-واردات-چین-ایران-۵-ماه-اخیر

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir