کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدامات جدید آمریکا برای جلوگیری از فرار تحریمی روسیه

24 ارديبهشت 1401 ساعت 12:40

آمریکا تدابیر جدیدی را برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه اجرایی می‌کند.



به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خزانه‌داری آمریکا" استراتژی مالی غیرقانونی ملی ۲۰۲۲" را در حالی اعلام کرد که هدف اصلی‌اش جلوگیری از فرار تحریمی از سوی روسیه است.
این اقدامات شامل تلاش هایی برای کاهش "محرمانه بودن امور مالی برون‌مرزی" و "ایجاد یک ثبت مالکیت سودمند برای محدود کردن توانایی بازیگران غیرقانونی در مسیر پنهان کردن هویت خود از طریق شرکت ها و خرید املاک و مستغلات" خواهد بود.
مقامات آمریکایی همچنین به دنبال از بین بردن شکاف های قانونی و نظارتی که به مجرمان و سایر عوامل غیرقانونی اجازه می دهد وجوه و دارایی های آمریکا را به صورت ناشناس خریداری کنند، هستند و "به هماهنگی عملیاتی دوجانبه و چندجانبه و تبادل اطلاعات با شرکای خارجی کلیدی ادامه خواهند داد. "
واشنگتن اعلام کرده است که تحت این طرح، اقداماتی برای "ادامه شناسایی و توقیف دارایی های آمریکا تحت مالکیت یا کنترل عوامل روسی مشخض شده" انجام خواهد شد.
همچنین اقداماتی برای تداوم شناسایی و توقیف دارایی‌های آمریکا تحت مالکیت یا کنترل روس‌ها انجام خواهد گرفت.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که «نخبگان، یکسری از الیگارش‌های روس و افراد نیابتی آن‌ها با کمک عوامل حرفه‌ای به دنبال ناشناس‌ کردن و مخفی سازی حساب‌های بانکی، اوراق بهادار، املاک، طلا و سایر دارایی‌ها و فرار از تحریم‌های مالی بوده‌اند یا به دنبال آن هستند».
این درحالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.


کد مطلب: 86338

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/86338/اقدامات-جدید-آمریکا-جلوگیری-فرار-تحریمی-روسیه

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir