کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۱

11 دی 1400 ساعت 12:05

قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ میلادی و تحت تاثیر ترمیم اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری در این بازار شاهد کاهش بیش از ۴ درصدی بود در حالی که طی دو سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته بود.


 به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛ در حالی که ترمیم اقتصاد جهانی موجب شده تا سرمایه گذاری امن در بازار طلا کاهش یابد و در شرایطی که بانک های مرکزی خود را برای افزایش نرخ بهره جهت مقابله با رشد تورم آماده می کنند قیمت طلا علیرغم رشد در جلسه، سال 2021 را با بدترین عملکرد طی 6 سال گذشته به پایان رساند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات واپسین روز سال 2021 با 0.80 درصد افزایش به 1829 دلار و 20 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه فوریه هم با 0.80 درصد رشد به 1828 دلار و 60 سنت رسید.
جفری هالی تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: «علیرغم تقویت نسبی ارزش دلار، خودداری از ریسک پذیری در پایان سال سبب شد تا قیمت طلا در جلسه قبل افزایش یابد.»
تقویت دلار سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.
قیمت طلا در سال 2021 میلادی و تحت تاثیر ترمیم اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری در این بازار شاهد کاهش بیش از 4 درصدی بود در حالی که طی دو سال گذشته 48 درصد افزایش یافته بود.
در این سال دامنه نوسان قیمت طلا قابل توجه و بین 1676 و 1959 دلار بود. این در حالی بود که سال 2020 قیمت طلا بهترین عملکرد 10 سال گذشته خود را تجربه کرده و بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 2072 دلار و 50 سنت را به ثبت رسانده بود.
دومینیک اشنایدار تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ گفت: «اگر موضوع تورم مطرح نبود قیمت طلا بسیار کمتر از این می بود. اما تورم بالا سبب شده تا قیمت طلا علیرغم تحولات مربوط به تقویت رشد اقتصادی و عادی سازی سیاست های پولی کشورهای توسعه یافته همچنان بالا باقی بماند.»
 


کد مطلب: 85933

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/85933/قیمت-جهانی-طلا-امروز-۱۴۰۰-۱۰-۱۱

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir