کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کدام کشور سریع‌ترین رشد اقتصادی را دارد؟

8 دی 1400 ساعت 10:31

اقتصاد هند بین ماه‌های جولای و سپتامبر ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۴ درصد رشد کرده و مایه مباهات وزیر هند شده چون ممکن است این کشور به عنوان کشوری با سریع‌ترین رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۲ در جهان ظاهر شود.


 به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛   سومین اقتصاد بزرگ آسیا در واقع سریع‌تر از بسیاری از کشورهای بزرگ در حال رشد است و شاخص‌های بازار سهام آن، مانند شاخص اس‌اندپی بی‌اس‌ای و نیفتی علی‌رغم سقوط در هفته‌های اخیر در سطوح بسیار بالاتر از ابتدای سال ۲۰۲۱ قرار دارند.
هند بر اساس الگوی افزایش دو رقمی چند ماهه تورم در ماه نوامبر شاهد افزایش ۱۴.۲۳ درصدی تورم بود. قیمت سوخت و انرژی در ماه گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافت و به گفته مرکز نظارت بر اقتصاد هند، بیکاری از سپتامبر در حال افزایش و اکنون بالای ۹ درصد است.
جایاتی گوش، اقتصاددان دانشگاه جواهر لعل نهرو گفت: «تورم بیشترین ضربه را به فقرا وارد می‌کند.»
کارشناسان اظهار کردند: این بیماری همه‌گیر شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط هند  را که ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور همچنین نیمی از صادرات آن را تشکیل می‌دهند ویران کرده است.
تورم هند در ماه اکتبر به بیش از ۶ درصد رسید و سطح رقابت در بازار نیز به طرز چشمگیری کاهش یافته است.
شیوع بیماری همه‌گیر با وجود همه آسیب‌ها باعث افزایش دیجیتالی‌شدن اقتصاد شد که بسیار مثبت توصیف می‌شود. احساسات منفی جهانی نسبت به چین، تا حدی به دلیل بحران کووید-۱۹ می‌تواند فرصتی برای هند در جذب سرمایه‌گذاری ایجاد کند.
آنچه در حال حاضر مهم است حمایت فوری دولت از شرکت‌های کوچک و متوسط است اما همچنان نگرانی درباره شیوع سویه اُمیکرون وجود دارد.
هند اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۲، با تورم مداوم سوخت، قیمت مواد غذایی همچنین افزایش بیکاری در شهرها مقابله خواهد کرد.
 
منبع: ایسنا 


کد مطلب: 85906

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/85906/کدام-کشور-سریع-ترین-رشد-اقتصادی

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir