کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بورس یک پله بالا نشست

6 دی 1400 ساعت 15:26

روند حرکت بازار سرمایه امروز صعودی بود، به طوری که شاخص کل بورس توانست دوباره کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را فتح کند با این حال امروز ارزش صف‌های فروش هنوز از ارزش صف‌های خرید بیشتر بود.


 به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛اخص کل بورس امروز با ۱۶ هزار و ۳۰۳ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۵۱۲۱ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۶۵ هزار و ۳۸۹ واحد رسید. در این بازار ۴۷۹ هزار معامله به ارزش ۳۸ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال انجام شد.
۲۹۴ نماد بورسی مثبت و ۱۰۰ نماد منفی بودند که از میان آنها ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو، ایران خودرو، معدنی و صنعتی گلگهر، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.
در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس ۶۲ واحد افزایش یافت و رقم ۱۸ هزار و ۷۱۹ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۰۴ هزار معامله به ارزش ۸۳۰ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال انجام شد. ۱۹۰ نماد فرابورسی مثبت و ۱۰۵ نماد منفی بودند که از میان آنها بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری صبا تامین و سنگ آهن گوهرزمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.
براساس این گزارش، ارزش صف‌های امروز ۲۲۲۷ میلیارد ریال و ارزش صف‌های فروش ۲۷۰۵ میلیارد ریال بود. همچنین بیشترین حجم معاملات نیز  به نمادهای خودرو، خساپا و خگستر تعلق داشت.


کد مطلب: 85882

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/85882/بورس-یک-پله-بالا-نشست

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir