تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۴
جالب است ۰
پیش بینی ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲ برای نخستین بار در تاریخ تولید ناخالص داخلی جهان از ۱۰۰ تریلیون دلار عبور خواهد کرد.
اقتصاد جهان ۱۰۰ تریلیون دلاری می‌شود
 به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛ موسسه مشاوره ای سبر انگلیس گزارش داد که برای نخستین بار در تاریخ تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۲ از مرز ۱۰۰ تریلیون دلار عبور خواهد کرد.
این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده روند سبقت گرفتن اقتصاد چین از اقتصاد آمریکا و تبدیل شدن این کشور به بزرگترین اقتصاد جهان کمی بیشتر از آن چیزی که قبلا انتظار می رفت زمان خواهد برد.
موسسه سبر گفته که چین در سال ۲۰۳۰ و ۲ سال دیرتر از پیش بینی قبلی جای آمریکا را به عنوان اقتصاد برتر جهان خواهد گرفت.
گفته می شود تا سال آینده هند از نظر اقتصادی از فرانسه پیشی خواهد گرفت و در سال ۲۰۲۳ هم انگلیس می تواند جایگاه خود به عنوان ششمین اقتصاد برتر جهان را دوباره پس بگیرد.
داگلاس مک ویلیامز، معاون مدیر کل موسسه سبر، معتقد است مهمترین موضوع دهه ۲۰۲۰ این است که چگونه اقتصادهای برتر جهان می توانند با تورم که به عنوان مثال هم اکنون در آمریکا به بالاترین میزان حدود ۴۰ سال گذشته رسیده مقابله کنند.
وی تاکید کرد: ما امیدواریم که برخی اقدامات بتوانند شرایط را تحت کنترل قرار دهد، در غیر این صورت جهان باید خود را برای یک رکود اقتصادی در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ آماده کند.
پیش بینی موسسه سبر نشان می‌دهد که آلمان در سال ۲۰۳۳ خواهد توانست از نظر تولید ناخالص داخلی از ژاپن پیشی گیرد. روسیه هم در سال ۲۰۳۶ به جمع ۱۰ اقتصاد برتر جهان خواهد پیوست و در سال ۲۰۳۴ نیز اقتصاد اندونزی اقتصاد نهم جهان خواهد شد.
 
منبع: فارس 
https://sarmayegozarionline.ir/vdcaeana.49nm015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین