کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش قیمت طلا در هند به بالاترین رقم

26 آذر 1400 ساعت 11:26

افزایش تعداد جشن های ازدواج در هند به دنبال برداشته شدن محدودیت های کرونایی، احتمالاً واردات طلای این کشور را در سال جاری میلادی به ۹۰۰ تن می‌رساند که بالاترین رقم طی ۶ سال گذشته‌است.


به گزارش سرمایه گذاری آنلاین؛ تعداد مراسم‌های ازدواج در هند طی ماه گذشته به‌دنبال برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی افزایش‌یافته است. حدود 2٫5 میلیون مراسم ازدواج از اواسط ماه نوامبر در این کشور برگزار شده که یک‌چهارم تعداد سالانه این مراسم‌ها در هند است. این اتفاق به‌دنبال برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی درمورد اجتماعات افتاده‌ و کاملاً به نفع جواهرفروشان هند بوده‌است. تقاضا برای طلا در هند طی 2 سال گذشته کاهش قابل‌توجهی داشته است. همه‌گیری کرونا بسیاری از مراسم‌های ازدواج را که منبع اصلی تقاضای طلا در این کشور هستند به تعویق انداخته بود.
فصل جشن‌ها در هند احتمالاً واردات طلای این کشور را در سال جاری میلادی به 900 تن می‌رساند که بالاترین رقم طی 6 سال گذشته‌است. آمار شورای جهانی طلا نشان می‌دهد هند در سال گذشته میلادی حدود 350 تن طلا وارد کرده بود.
هند دومین مصرف‌کننده بزرگ طلا در جهان است و تقریباً تمام طلای مصرفی خود را وارد می‌کند. خرید طلا معمولاً در فصل پایانی سال میلادی که فصل جشن‌ها در هند است افزایش می‌یابد. شورای جهانی طلا قبلاً تخمین زده بود فروش طلا در این دوره بالاترین رقم طی یک دهه گذشته باشد.
بسیاری از مراسم‌های ازدواج که قرار بود سال گذشته میلادی برگزار شوند، به تعویق افتاده‌اند و ترس از اوج دوباره کرونا باعث شده جوانان هند تاریخ مراسم‌های خود را جلو بیندازند. این‌بار مصرف‌کنندگان هندی به‌دنبال تزئینات طلا هستند تا سنگ‌های گران‌بها.
بهبود اطمینان مصرف‌کنندگان و کاهش قیمت طلا نسبت‌به اوج سال گذشته میلادی تقاضا در هند را بالا برده‌است.


کد مطلب: 85710

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/85710/افزایش-قیمت-طلا-هند-بالاترین-رقم

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir