کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت صنعت، معدن و تجارت:

خودروسازان همه تایرهای تولید داخل را مصرف می کنند

12 تير 1396 ساعت 21:39

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: خودروسازان همه تایرهای تولید داخل را مصرف می کنند و واردات تایر بر جبران کمبود تولید داخلی صورت می گیرد.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،تولیدات شرکت های لاستیک ساز کشورمان توسط شرکت های خودروسازی خریداری می شود و مازاد بر توان تولید داخل از شرکت های خارجی و با اخذ مجوز انجام می شود.
بنابراین گزارش، برای تامین نیاز خودروهای جدید شرکت های خودرو ساز داخلی که لاستیک های آنها در کشور تولید نمی شود و نیز به منظور تسهیل تولید اینگونه خودروها، مجوزهای لازم برای واردات لاستیک با برندهای مورد تایید وزارت صنعت ، معدن و تجارت صادر می شود.
شرط رعایت استاندارد های مربوط و واردات تنها به میزان قطعات منفصله (CKD) از شروط اصلی واردات تایر است.
همچنین تایرهای وارداتی با شروط بالا، باید تاییدیه های لازم مربوط به E-MARK و آزمونهای سه گانه S،W،R و E4-117R مربوط به سازمان ملی استاندارد را کسب کنند.
واردات انواع لاستیک مورد مصرف در خودرو فقط با رعایت ضوابط خاص دریافت نمایندگی شرکت خارجی امکانپذیر است و همه نمایندگی های واردکننده تایر دارای مجوز ثبت نمایندگی مکلفند تاییدیه های لازم مربوط به موارد ذکر شده و استانداردهای مربوطه را کسب کنند.
ثبت سفارش نیاز به ارائه تاییدیه لازم و تایید مراتب از سوی مرکز امور اصناف و بازرگانان است.
به گزارش ایرنا، پیش تر «محسن صالحی نیا» معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه سال گذشته تولید تایر به رقم 210 هزار تن رسید، گفت: رشد تولید نسبت به سال 94 به 17 درصد بالغ شد و تا پایان اردیبهشت ماه امسال 33 هزار تن تایر تولید شده که در همسنجی با پارسال 19.7 درصد رشد نشان می دهد.

شبکه اطلاع رسانی وزاتخانه مزبور


کد مطلب: 5356

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/5356/خودروسازان-همه-تایرهای-تولید-داخل-مصرف-می-کنند

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir