کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل اقبال سهامداران به سهام گروه بانکی چیست؟

18 دی 1397 ساعت 11:11

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اقبال سهامداران به گروه بانکی، دلیل این اتفاق را جذابیت درآمدهای تکرارناپذیر حاصل ازافزایش نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانکها و افزایش سرمایه شرکت‌های این گروه دانست.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمود آقایی با اشاره به اینکه این روزها معاملات بازار سهام از تعادل برخوردار است، گفت: بسته به خبرهای مثبت و منفی که به بازار می‌رسد شاخص و قیمت سهام می‌تواند از رشد یا روند کاهشی برخوردار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه البته نباید از رشد یا افت‌های این روزها در بازار سرمایه خوشحال و یا نگران بود افزود: اتفاقات این روزهای بازار سهام، زودگذر و کوتاه مدت است و تحت تاثیر خبرهای مختلف روند معاملات می‌تواند تغییر کند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال طی چند روز گذشته نمادهای معاملاتی مربوط به گروه بانکی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت و پس از چند روز روند مثبت، شرکت‌های این گروه به تعادل رسیدند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل اقبال بازار به گروه بانکی گفت: مواردی همچون جذابیت درآمدهای تکرارناپذیر حاصل از افزایش نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها و نیز موضوع افزایش سرمایه شرکت‌های این گروه دلیل رشد و رنق معاملات بانک‌ها در تالار شیشه‌ای در چند روز گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در مقابل اما در گروه خودرویی، سهامداران در حالت انتظار بسر می‌برند تا ببینند قیمت‌های جدید اعلامی برای خودروها در چه سطحی بوده و چه تاثیری بر سودآوری و رشد سهام شرکت‌ها دارد، تا بر اساس آن ورودی کوتاه مدت به سهام شرکت‌های خودرویی داشته باشند.

آقایی تصریح کرد: علاوه بر این در گروه کالایی نیز مشاهده می‌شود که سهام مربوط به شرکت‌های این گروه، این روزها مورد بی‌مِهری سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار گرفته که از جمله دلایل این اتفاق را می‌توان در مواردی همچون محدودیت در صدور کالا به مقاصد خارجی، بی‌ثبات قیمت‌ها در بازار جهانی، مشکلات مربوط به تحریم‌ها و افزایش هزینه‌های انتقال کالا و همچنین تراکنش‌های مالی با طرف‌های خارجی، افزایش هزینه‌های حمل‌ و نقل، بروز مشکل در دریافت و مشکلات ناشی از تبدیل ارز حاصل از صادرات عنوان کرد.

وی تاکید کرد: بر این اساس و به طور کلی می‌توان گفت شرایط این روزهای معاملات در تالار شیشه‌ای تحت تاثیر خبرهای ریز و درشت است که اثرگذاری هر یک از این روزیدادها بر معاملات بازار سهام کوتاه مدت بوده و به نوعی می‌توان اینگونه اظهار داشت که همگام با رکود حاکم بر سایر بازارها، بازار سرمایه نیز رفته رفته از روندی رکودی برخودار خواهد شد.


کد مطلب: 42054

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/42054/دلایل-اقبال-سهامداران-سهام-گروه-بانکی-چیست

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir