کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش یک تریلیون دلار از ارزش سهام در بازارهای جهانی

9 مهر 1393 ساعت 14:08

طی آخرین گزارش های آماری در سه ماهه گذشته، در حدود ۱ تریلیون دلار از ارزش سهام در بازارهای جهانی کاسته شده است و شاخص MSCI جهانی در این بازه زمانی افت ۲.۸ درصدی داشته است.


شاخص های اروپایی پس از روند نزولی آسیا، افت چشمگیری را به ثبت رساندند.

به گزارش سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از سنا، افزایش قیمت دلار در مقایسه با ین در پی ثبت بیشترین میزان افت شاخص های آسیایی در یک دوره سه ماهه، موجب ادامه روند نزولی در بازارهای اروپایی شد.

بر اساس این گزارش، شاخص استاکس نوسان اندکی را به ثبت رساند در حالی که آسیا پاسفیک با افت 0.4 درصدی معاملات را خاتمه داد.

در این بین در بازار آسیا،شدیدترین افت سه ماهه شاخص آسیا پاسفیک نسبت به سال 2012 میلادی ثبت شد و شاخص آتی اس اند پی آمریکا نیز 0.1 درصد منفی شد.

پیش بینی افزایش نرخ بهره در آمریکا زودتر از موعد، موجب دگرگونی در بازارهای جهانی شد در حالی که روند آهسته رشد اقتصادی در چین و همچنین افزایش تنش های سیاسی در جهان از دیگر عوامل این روند نزولی اعلام شد.

طی آخرین گزارش های آماری در سه ماهه گذشته، در حدود 1 تریلیون دلار از ارزش سهام در بازارهای جهانی کاسته شده است و شاخصMSCI جهانی در این بازه زمانی افت 2.8 درصدی داشته است.

در برابر هر 5 سهم مثبت امروز در بازارهای جهانی، 6 سهم با روند منفی رو به رو بودند و اوضاع سه ماه چهارم بازارهای جهانی را به هم ریخته اند.

در این بین، قیمت سهام آدیداس در پی شروع برنامه خرید بیع سهام با رشد 4.7 درصدی رو به رو شد و شرکت مخابراتی Orange با افت 2.6 درصدی همراه شد در حالی که مدیران داخلی این شرکت، خبر از فروش سهام این شرکت توسط برخی سهامداران حقوقی می دهد.

در بازار آسیا، شاخص تاپیکس با کاهش 0.6 درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص نیکی ژاپن به عنوان برترین شاخص از لحاظ عملکرد در این دوره سه ماهه انتخاب شد.

در بازار ارز جهانی نیز، وون کره جنوبی افت 0.7 درصدی را از آن خود کرد در حالی که شاخص بورس کره جنوبی افت 1.4 درصدی را به ثبت رساند.


کد مطلب: 18

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/18/کاهش-یک-تریلیون-دلار-ارزش-سهام-بازارهای-جهانی

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir