تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸
جالب است ۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز دولت و مجلس شورای اسلامی با کمک هم می توانند توسعه ملی را تحقق بخشند و زمینه ساز شکوفایی و رونق اقتصادی باشند که بخش معدن در این زمینه نقش ارزنده ای دارد.
توسعه ملی و رونق اقتصاد به همکاری دولت و مجلس نیاز دارد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،'محمد شریعتمداری' شامگاه دوشنبه پیش از امضای تفاهمنامه های همکاری برای احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در محل این وزارتخانه افزود: این وزارتخانه از ثروتمند شدن مردم مکدر نمی شود، بلکه افتخار می کند راه کسب درآمد مردم را از راه مشروع را فراهم کند.

وی اضافه کرد: یکی از آرزوهای شخصی من هویت یافتن قدرت های خرد در همه زمینه ها، فرآوری محصول، ارتقای فناوری، تعمیق اکتشاف و واقعی سازی معادن کوچک مقیاس و تجمیع فعالیت های تحقیقاتی است.

شریعتمداری گفت: متشکل شدن انجمن ها کنار یکدیگر تضمین کننده اهداف کلان است و خلاء وجود تشکل بزرگ که بتواند زمینه دستیابی به 500 میلیون دلار ارزش صادرات را فراهم سازد، ملموس است.

وی تصریح کرد: مسئولیت صادرات بر عهده دولت نیست؛ زیرا قبلا ثابت شده در این زمینه خیلی موفق نبوده است، بلکه نقش دولت تشویق کننده است.

وی تاکید کرد بخش خصوصی باید در خلق و چگونگی دستیابی به اهداف برنامه ای تلاش کند و از پشتیبانی دولت نیز بهره خواهد برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر توسعه معادن با اولویت کوچک مقیاس و فلزی ها و همچنین معادن غیرفلزی با اولویت زغالسنگ تاکید کرد.

دیشب تفاهمنامه های فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس بین معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و خانه معدن ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcip5az.t1azu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما